چهارشنبه، 2 آبان 1403
ایده خبر » ورزشی » میزبانی کرمان از ۲ رویداد ملی گردشگری در مهرِ پاییز

میزبانی کرمان از ۲ رویداد ملی گردشگری در مهرِ پاییز

کد خبر: 10047

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: کرمان در هفته‌جاری میزبان دو رویداد ملی گردشگری از جمله دومین جشنواره نان و هشتمین ماراتن بیابان لوت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، امیر حسن‌زاده امروز _شنبه بیست‌ویکم مهر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دو رویداد ملی گردشگری در کرمان در هفته جاری اظهار کرد: کرمان از جمله استان‌هایی است که رویدادهای زیادی را با بهره‌گیری از آثار تاریخی، طبیعی و کشاورزی برگزار می‌کند که در معرفی صنعت گردشگری مؤثر هستند و مزیت‌های اقتصادی برای استان به دنبال خواهند داشت.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره پسته شهربابک در روستای رباط و جشن شب گردشگری رفسنجان در خانه تاریخی حاج‌آقا علی، همراه با رونمایی از طرح برتر بسته‌بندی صنایع‌دستی و اجرای گروه‌های موسیقی، افزود: برگزاری رویدادها موجب افزایش ورود گردشگران، رشد نرخ کسب‌وکار، توسعه اقتصادی پایدار جوامع محلی و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی استان کرمان می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان به برگزاری جشنواره ملی نان در بازه زمانی بیست‌وچهارم تا بیست‌وهفتم مهر اشاره کرد و با بیان اینکه در شهر کرمان فرهنگ پخت و مصرف نان کامل آغاز شده است، گفت: جشنواره ملی نان با ۲۵ شرکت‌کننده از ۲۵ استان با هدف معرفی نان کامل و سالم و نان‌های بومی و سنتی برگزار می‌شود و مردم با حضور در این جشنواره با فرآیند تولید نان کامل آشنا می‌شوند.

وی همچنین از اعلام آمادگی بیش از ۵۰۰ دونده از جمله تعدادی دونده روس در هشتمین ماراتن بیابان لوت خبر داد و بیان کرد: ماراتن بیابان لوت پنجشنبه، بیست‌وششم مهر در منطقه شهداد از توابع شهرستان کرمان برگزار می‌شود و مراکز بوم‌گردی در شهداد برای اقامت شرکت‌کنندگان رزرو شده است که این امر به رونق این مجموعه‌ها کمک می‌کند.

منبع: imna-799604

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید