چهارشنبه، 2 آبان 1403
ایده خبر » ورزشی » سامانه بارشی تا سه‌شنبه در گیلان فعال است

سامانه بارشی تا سه‌شنبه در گیلان فعال است

کد خبر: 10132

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: شرایط جوی ناپایدار تا روز سه‌شنبه در استان فعال است، بنابراین طی ۲ روز آینده، آسمان گیلان در بیشتر ساعات نیمه ابری و مه آلود و در برخی مناطق بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، سیدمحمد تقی سدیدی امشب _یک‌شنبه بیست‌ودوم مهر_ اظهار کرد: امروز شرایط جوی ناپایداری را در گیلان داشتیم و آسمان در اکثر مناطق استان نیمه ابری و مه آلود بود و همانطور که انتظار داشتیم در برخی مناطق مختلف ازجمله امامزاده اسحاق شفت، ماسال، ماسوله و گردنه حیران آستارا شاهد بارش‌های باران بودیم و بیشتر بارندگی در گیلان، با هفت میلی‌متر در امامزاده اسحاق شفت ثبت شده است.

وی با بیان هم‌اکنون بارش باران در رشت و آستارا آغاز شده است، افزود: امروز صومعه‌سرا با ۳۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و اسب وونی در ارتفاعات تالش با ۱۰ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط گیلان بودند، همچنین دمای هوای رشت بین ۱۸ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: نقشه‌ها و اطلاعات هواشناسی نشان می‌دهد شرایط جوی ناپایدار تا روز سه شنبه در استان فعال است، بنابراین طی ۲ روز آینده، آسمان گیلان در بیشتر ساعات نیمه ابری و مه آلود و در برخی مناطق بارش باران پیش‌بینی می‌شود و بارش‌ها در مناطق مستعد به طور موقت می‌تواند شدید و قابل ملاحظه باشد.

سدیدی تصریح کرد: بر اساس خروجی مدل‌های در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه شرایط جوی تقریباً آرام در گیلان حاکم خواهد شد و آسمانی صاف و آفتابی، گاهی رشد ابر و وزش باد در استان مورد انتظار است.

وی ادامه داد: روز پنج‌شنبه جریانات جنوبی به گیلان نفوذ می‌کند و طی این مدت شاهد ورزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها خواهیم بود و طول هفته افزایش دمای هوا به طور متوسط سه تا پنج درجه در مناطق مختلف استان مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: در روز پنج‌شنبه جریانات جنوبی به استان نفوذ می‌کند و طی این مدت شاهد ورزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها خواهیم بود و طول هفته افزایش نسبی دمای هوا به طور متوسط سه تا پنج درجه در مناطق مختلف گیلان مورد انتظار است.

سدیدی افزود: طی سه روز آینده، دریای خزر مواج و طوفانی است و ارتفاع موج حداکثر به ۱۲۰ سانتی‌متر می‌رسد، شرایط برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب خواهد بود.

منبع: imna-800276

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید