چهارشنبه، 2 آبان 1403
ایده خبر » ورزشی » شورای ششم به موضوع محله‌محوری توجه ویژه کند

شورای ششم به موضوع محله‌محوری توجه ویژه کند

کد خبر: 10264

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک گفت: در شورای ششم به موضوع محله محوری توجه ویژه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، پیمان عین القضاتی صبح امروز _چهارشنبه بیست و پنجم مهر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محله در شهرها حلقه واسطه میان شهر و شهروندان است، از این رو شورای ششم به موضوع محله محوری توجه ویژه دارد.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به توسعه پایدار، محله، بنیادی‌ترین عنصر مدیریت شهری است افزود: اراک را به ۵۵ محله تقسیم کردیم و برای سال آینده اولین رویداد کامل برنامه و بودجه محله‌ها را خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک گفت: در شورای ششم به موضوع محله محوری توجه ویژه شده است.

عین القضاتی تصریح کرد: در دو سال گذشته دو جشنواره محله‌ای «کدوی قنات» و «سبزی و صنایع دستی سنجان» را برگزار کردیم و این نوع جشنواره‌های محلی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: جابه‌جایی نسلی در حال وقوع است و پرداختن به مبحث هویت یکی از راه‌های مهم مقابله با شکاف بین نسلی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک خاطرنشان کرد: نسل جدید با عناصر هویتی شهر اراک کمتر آشنایی دارد، بنابراین رسالت اصلی ما صیانت از هویت و فرهنگ غنی اراک است و تحت عنوان هفته فرهنگی اراک این کار را انجام می‌دهیم.

عین القضاتی با بیان اینکه لازم است در راستای هویت برنامه‌های متنوع اجرا و تولید محتوا انجام شود اظهار کرد: صیانت از هویت فرهنگی شهر اراک در دستور کار قرار دارد و به جد دنبال می‌شود و یکی از برنامه‌های مدیریت شهری در این زمینه هفته فرهنگی شهر اراک است.

وی با بیان اینکه در بازار تاریخی اراک اقدامات بی‌نظیری خواهیم داشت گفت: کمیته نظارتی برای رویدادهای هفته اراک که منتخبین مردم اراک هستند انتخاب شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک افزود: ساخت شهربازی سرپوشیده در مجتمع آفتاب اراک، افتتاح مکان‌های ورزشی متعددی در مناطق کم برخوردار این شهر، برگزاری مسابقات ورزشی برای نسل نوجوان و جوان‌و رونمایی از کتاب‌های نویسندگان شهر اراک از جمله برنامه تدارک دیده شده برای هفته فرهنگی اراک است.

عین القضاتی اظهار کرد: امسال روز اراک را به هفته اراک توسعه دادیم و شعار جدید ما برای شهر اراک، «اراک شهر رخدادها و رویدادها» است.

وی افزود: ما به واسطه برگزاری رویدادهای مختلف می‌توانیم سرمایه گذاری‌های خوبی برای اراک جذب کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک تصریح کرد: هفته فرهنگی اراک، فرصت مناسبی برای معرفی نمادهای فرهنگی و ظرفیت‌های جدید شهر اراک است و تمامی برنامه‌های این هفته، مردم محور و با مشارکت مردم و با کمک متخصصین در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

عین القضاتی اضافه کرد: روز گذشته مراکز مشاوره کاج در پنج نقطه شهر اراک افتتاح شد و به مردم محلات مختلف شهر اراک، مشاوره رایگان ارائه خواهد داد و سیستم نوبت دهی آن به صورت الکترونیکی خواهد بود.

وی ادامه داد: شهرداری ۱۲ هکتار در منطقه گردو به مبلغ ۱۲۴ میلیارد تومان از راه و شهرسازی خریداری کرد تا به سرمایه گذاران واگذار کند تا پروژه‌های هیجانی و تفریحی احداث شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک گفت: فضای گردشگری و توجه به سبک زندگی مردم اراک و برگزاری برنامه‌های هویت بخش، مورد توجه مدیریت شهری در هفته فرهنگی اراک است.

منبع: imna-801342

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید