چهارشنبه، 2 آبان 1403
ایده خبر » ورزشی » مدیران استان کرمان برای ثبت ملی جشنواره نان همت کنند

مدیران استان کرمان برای ثبت ملی جشنواره نان همت کنند

کد خبر: 10370

رئیس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر کرمان گفت: ثبت ملی جشنواره نان برای کرمان نیازمند آیتم‌هایی است که باید با همکاری میراث فرهنگی و استانداری عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، دومین جشنواره ملی نان در کرمان به ساعات پایانی نزدیک می‌شود و تکاپوی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی و غیردولتی با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمان که با هدف ثبت ملی رویدادی مطلوب در حالی به پایان می‌رسد که عزم مدیران کرمان برای ثبت ملی جشنواره جزم شده است.

در این رویداد که با مشارکت ۲۷ استان و حضور ۱۵ شهرستان استان کرمان از میان ۱۸ شهرستان برنامه‌ریزی شد، فرهنگ مصرف نان سالم ترویج و مهمانان حاضر از سراسر کشور با شرکت در نشست‌ها، کارگاه‌ها و همایش‌ها از تجارب مشترک برای تحقق این هدف بهره‌مند شدند.

لزوم تلاش برای ثبت ملی جشنواره نان در کرمان

محمدامین شمسی رئیس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با اشاره به اینکه دومین جشنواره ملی نان نسبت به دوره اول پر رونق تر برگزار شده است، اظهار کرد: اولین سال برگزاری جشنواره بازخورد خوبی در کشور داشت و یکی از دستاوردهای آن شناخت و ترغیب مردم نسبت به مصرف نان کامل بود.

وی افزود: جشنواره ملی نان موجب شد شهروندان به سمت استفاده از نان کامل و سبوس‌دار گرایش پیدا کنند و آن را در سرانه مصرف غذایی قرار دهند و از این رو می‌توان گفت جشنواره تأثیر خوبی در بدنه مردم داشته است؛ به طوری که همواره منتظر برگزاری آن هستند.

رئیس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر کرمان بیان کرد: در جشنواره امسال برنامه‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان نیز پیش بینی شده است تا خانواده‌ها ضمن بازدید از جشنواره، فرزندان خود را از طریق بازی‌هایی که با خمیر و نان انجام می‌شود، با پخت نان آشنا کنند.

وی با بیان اینکه ثبت ملی جشنواره نان برای کرمان نیازمند آیتم‌هایی است که باید با همکاری میراث فرهنگی و استانداری عملیاتی شود، گفت: برگزاری رویدادهایی مثل جشنواره نان می‌تواند به جذب گردشگر و معرفی بیشتر کرمان نیز منجر شود.

جشنواره ملی نان موجب همدلی و نشاط اجتماعی شده است

برگزاری جشنواره ملی نان در کرمان اتفاق خجسته‌ای است که به میزبانی شهرداری و شورای شهر برپا شده است تا ضمن فراهم نمودن بستری برای نشاط اجتماعی، به ترویج نان به عنوان قوت غالب مردم منتج شود و مصرف نان کامل را ترویج کند و به مزایای آن بپردازد.

مجید دوستعلی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با بیان اینکه فضای جشنواره ملی نان با حضور ۲۷ استان محیط شاد و بانشاطی را ایجاد کرده و تنوعی در سطح کشور به وجود آورده است، گفت: برگزاری رویدادی با محوریت نان که قوت غالب مردم ماست، موجب همدلی و نشاط اجتماعی شده است.

وی انسجام اجتماعی را از نتایج این رویداد دانست و با اشاره به اینکه جشنواره ملی نان می‌تواند به شناخت ظرفیت‌های استان کمک کند، گفت: نان علاوه بر اینکه یک بعد اقتصادی در خانواده‌ها دارد، یک بعد فرهنگی و معنوی هم دارد و طی آن روحیات مردم استان کرمان نیز شناخته خواهد شد.

حال که مدیریت شهری در کرمان برای برپایی جشنواره‌ای درخور و شایسته همت کرده است و دبیرخانه دائمی نیز در پایتخت مقاومت جهان اسلام راه اندازی شده است، ضرورت دارد مدیران استان کرمان بیش از پیش برای ثبت ملی و شناسنامه دار شدن جشنواره نان در کرمان بکوشند.

منبع: imna-801869

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید