چهارشنبه، 2 آبان 1403
ایده خبر » ورزشی » بوشهر با ۱۰.۷ میلیارد دلار در جایگاه نخست صادرات غیرنفتی کشور است

بوشهر با ۱۰.۷ میلیارد دلار در جایگاه نخست صادرات غیرنفتی کشور است

کد خبر: 10449

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: استان بوشهر به لحاظ صادرات غیرنفتی و با صادرات ۳۰ میلیون تن به ارزش ۱۰.۷ میلیارد دلار در سال رتبه نخست کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی صفوی صبح امروز_ یکشنبه بیست و نهم مهر_ در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به روز ملی صادرات، اظهار کرد: صادرکنندگان با همت والا و نقش‌آفرینی ارزشمند خود در کار تجارت تلاش خود را در بازارهای جهانی عرضه داشته و در عرصه رقابت اقتصادی سهم کشور و استان بوشهر را افزایش می‌دهند.

وی جایگاه استان بوشهر در عرصه صادرات در کشور را مطلوب دانست و افزود: استان بوشهر به لحاظ صادرات غیرنفتی با صادرات ۳۰ میلیون تن به ارزش ۱۰.۷ میلیارد دلار در سال رتبه نخست کشور دارد.

مدیرکل صنعت، معدنی و تجارت استان بوشهر با اشاره به تراز تجاری مثبت ۸.۵ میلیارد دلاری استان، عنوان کرد: صادرات بخش مهمی از اقتصاد کشور است و می‌تواند محور اصلی توسعه باشد.

صفوی فرصت‌های شغلی جدید، درآمدهای مالیاتی، افزایش نقدینگی، به‌کارگیری ظرفیت‌های مختلف کارخانجات، کاهش هزینه‌های تولید را از مزایای صادرات غیرنفتی دانست.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه تولید محصولات و صادرات از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است، گفت: تولیدات پتروشیمی، میعانات گازی در جنوب استان، سیمان، کلینکر، انواع آبزیان، مواد معدنی عمده محصولات صادرات استان بوشهر است که بیشتر به کشورهای چین، امارات متحده عربی، هندوستان، برزیل و پاکستان صادر می‌شود.

منبع: imna-802464

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید