چهارشنبه، 2 آبان 1403
ایده خبر » ورزشی » اجرای ۱۸۶ پروژه بهداشت و درمان با اعتبار بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال در کرمانشاه

اجرای ۱۸۶ پروژه بهداشت و درمان با اعتبار بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال در کرمانشاه

کد خبر: 10611

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اجرای ۱۸۶ پروژه متنوع زیرساختی به ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال طی سه سال گذشته گفت: اجرای این پروژه‌ها با گسترش خدمات بهداشتی و درمانی رضایت هم استانی‌ها را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، قباد محمدی امروز _ چهارشنبه دوم آبان _ در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه همه‌جانبه زیرساخت‌ها در راستای عدالت در سلامت، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طی سه سال گذشته همواره کوشیده است تا در راستای عدالت در سلامت همه شهرستان‌ها و بخش‌های استان از نقطه صفر مرزی تا مرکز استان را بررسی و نسبت به ترمیم و توسعه زیرساخت‌های سلامت اقدام کند.

وی به اجرای ۱۸۶ پروژه متنوع زیرساختی به ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال طی سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: اجرای این پروژه‌ها با گسترش خدمات بهداشتی و درمانی رضایت هم استانی‌ها را به دنبال داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اورامانات را نگین گردشگری غرب کشور شایسته بهترین خدمات به‌ویژه در حوزه سلامت دانست و خاطرنشان کرد: در این مدت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کوشیده است اجرا و بهره‌برداری از ۵۰ پروژه توسعه سلامت در این منطقه را در دستور کار خود قرار دهد.

محمدی با اشاره به افتتاح یا در دست احداث ۲۳ پروژه حوزه سلامت در شهرستان پاوه، تصریح کرد: احداث ۸ واحد پانسیون پزشکان؛ احداث ۴ خانه بهداشت در روستاهای سرکران، زردویی، خانقاه و شمشیر، احداث مرکز جامع سلامت روستای شمشیر به همراه ۲ واحد پانسیون پزشک با مشارکت خیرین سلامت در ۲ طبقه و با متراژ ۹۵۰ مترمربع؛ احداث پاویون پزشکان در دوطبقه با متراژ ۱۸۶ مترمربع در دوریسان از جمله پروژه‌های مهم و قابل‌ذکر است.

وی تاکید کرد: در این شهرستان مرکز جامع سلامت شماره ۲ به همراه محوطه‌سازی و دیوارکشی به متراژ ۷۲۰ مترمربع در دست اجرا است که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه در شهرستان جوانرود در مجموع هفت پروژه به بهره‌برداری رسیده و یا در حال ساخت است، گفت: پایگاه سلامت شهری وحدت، احداث ۲ خانه بهداشت بیاشوش و سفیدبرگ، احداث پایگاه فوریت‌های پزشکی مزران، ۲ واحد پانسیون پزشکان روستای زلان، بهسازی و توسعه بخش اطفال بیمارستان حضرت رسول (ص) با مشارکت خیرین سلامت با ۲۲ تخت از پروژه‌ها مهم در این شهرستان در حوزه سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: در جوانرود همچنین مرکز جامع سلامت صفی‌آباد به همراه ۲ واحد پانسیون پزشکان با متراژ ۶۰۰ مترمربع با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

محمدی با اشاره به خدمات حوزه سلامت در شهرستان روانسر گفت: طی سه سال گذشته در مجموع ۶ پروژه در این شهرستان افتتاح شده است و بیمارستان ۳۲ تختخوابی امام رضا (ع) روانسر با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال طی ۹ ماه افتتاح شد.

وی اضافه کرد: چهار واحد پانسیون پزشکی در روانسر و نهرآبی به مساحت هر واحد ۱۶۰ مترمربع احداث شده است.

محمدی ادامه داد: در شهرستان مرزی ثلاث باباجانی نیز در مجموع ۱۴ پروژه به بهره‌برداری رسیده و یا در حال اجرا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: احداث مرکز سلامت روستای نگره در دو طبقه به همراه دو واحد پانسیون پزشک با مساحت ۶۰۰ مترمربع زیربنا، احداث مرکز جامع سلامت شیخ‌صله با ۲ واحد پانسیون پزشکی در مساحت ۶۰۰ مترمربع، احداث پایگاه فوریت‌های پزشکی شیخ‌صله با مشارکت خیران سلامت در مساحت ۱۵۰ مترمربع، احداث کلینیک دندانپزشکی ثلاث باباجانی به همراه ۲ واحد پانسیون پزشکان با مشارکت خیریپان سلامت، احداث مرکز جامع سلامت چم‌زرشک به همراه ۲ واحد پانسیون پزشک در متراژ ۶۰۰ مترمربع از جمله پروژه‌های مهم حوزه سلامت در شهرستان ثلاث باباجانی است.

محمدی اضافه کرد: اجرای پروژه بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان ثلاث باباجانی در مسیر احداث که در زلزله ۱۳۹۶ آبان‌ماه آسیب‌دیده بود با مساحت ۴۰۰۰ مترمربع که تاکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در دست اجرا است.

وی ادامه داد: این بیمارستان علاوه بر داشتن بخش‌های اصلی دارای بخش دیالیز، کلینیک تخصصی، پد بالگرد پایگاه امحای زباله و شش واحد پانسیون پزشک است.

منبع: imna-803773

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید