پنج شنبه، 3 آبان 1403
ایده خبر » اقتصادی » علت بروز حادثه در معدن معدنجو طبس اعلام شد

علت بروز حادثه در معدن معدنجو طبس اعلام شد

کد خبر: 10624

مدیرکل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت به جزئیاتی از مسائلی که باعث بروز حادثه انفجار در معدن معدنجو طبس شد اشاره کرد.

به گزارش بازار، مدیرکل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت گفت: تنوع مواد معدنی نوع ایمنی در معادن را متفاوت می‌کند. اکثر معادن زغال سنگ دارای مسئول ایمنی هستند و مسئول فنی و ایمنی آنها تمام وقت در معدن حضور دارد. به تبع آن نیز هم وزارت صمت و وزارت کار بازدیدهای نظارتی در طول سال از معادن دارند و وزارت صمت هم به صورت انتخابی از تعدادی از معادن در طول سال بازدید می‌کند و کلیه ملاحظات را مدنظر قرار می‌دهند و کلیه معادن زغال سنگ نیز در بازدیدهای ویژه بازرسین قرار داشته و قرار می‌گیرند.

وزارت صمت اعلام کرده است که در مورخ ۲۸ مرداد از این معدن بازدید نظارتی انجام شده و مسئول فنی که در معدن نیز حضور داشته به صورت ماهانه گزارش نظارتی خود را ارائه کرده است. موضوع مهم در این معدن بازگشایی یک جبهه کار بوده است که در مورخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ یک جبهه کار که محل وقوع حادثه و انفجار بوده آغاز به کار کرده است.

در تاریخ مذکور که جبهه کار بازگشایی می‌شود. بر اساس آئین‌نامه اجرایی و ایمنی هر نوع جبهه کار که تازه باز می‌شود نیاز به طرح تهویه دارد و این طرح باید ۶ ماه یک بار بازبینی و ارائه شود. موضوعی که در این جبهه کار جدید مطرح است این که طرح تهویه جدید در این جبهه کار ایجاد نشده بود در واقع با این قصد که کار پیشرفت کند و بعد از پیشروی شرایط و زیر ساخت را فراهم کنند و بعد تونل تهویه برگشتی را در نظر بگیرند.

لذا این جبهه کار، تهویه ورودی را داشته اما تهویه برگشتی را نداشته است لذا بر اساس سوابق و جبهه کارها حادثه صورت تخریب، پیش‌روی و پسروی بوده است و لذا در شیفت سوم کار تخریب جبهه کار به صورت ناگهانی انجام می‌شود.

منبع: tahlilbazaar-309030

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید