جمعه، 4 آبان 1403
ایده خبر » اقتصادی » ۲۶ هزار میلیارد تومان پروژه در چادرملو آماده بهره‌برداری است

۲۶ هزار میلیارد تومان پروژه در چادرملو آماده بهره‌برداری است

کد خبر: 10677

رییس هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به سرمایه‌گذاری۲۶ هزار میلیارد تومانی این مجموعه روی تمام طرح‌های توسعه‌ای گفت: این پروژه‌ها ه م اکنون آماده بهره‌برداری هستند.

به گزارش بازار، دکتر محمود صلاحی ضمن حضور در نمایشگاه فولاد ۱۴۰۳گفت: از جمله این پروژه‌ها آماده بهره برداری ۲ واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی است که هر کدام ۱۸۳ مگاوات ظرفیت دارند. ویژگی مهم این نیروگاه‌ها آن است که خودتأمین هستند و به همین دلیل چالش کمبود برق که در تابستان‌ها، به‌ویژه تابستان بسیار گرم امسال با آن مواجه بودیم، با این نیروگاه‌ها حل خواهد شد.

وی در ادامه افزود: همچنین یک واحد نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در اردکان داریم که در حال استفاده است و نیروگاه خورشیدی ۱۰‌مگاواتی دوم اردکان نیز آماده افتتاح است و یک واحد ۱۰ مگاواتی خورشیدی دیگر نیز در بهاباد در حال ساخت است است.

صلاحی با بیان اینکه معدن فعلی چادرملو رو به اتمام است، تصریح کرد: به همین دلیل، از ۲ سال و نیم پیش، معدن دی۱۹ با مشارکت چادرملو و سنگ آهن مرکزی آغاز به کار کرده که باطله‌برداری آن انجام شده و به زودی، با حضور مقامات وزارت صمت یا دولت، افتتاح و آماده بهره‌برداری خواهد شد. سنگ این معدن به کارخانه کنسانتره منتقل می‌شود.

رییس هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو خاطرنشان کرد: از دیگر پروژه‌های مهم این شرکت می‌توان به کارخانه تولید “بریکت سرد” که دانش‌بنیان است و آماده افتتاح می‌باشد، کارخانه “کلاف سرمد” در ابرکوه و کارخانه کنسانتره یک میلیون تنی در بهاباد اشاره کرد که هر دو آماده افتتاح هستند.

صلاحی اضافه کرد: همچنین، در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی، دو مدرسه بزرگ در اردکان ساخته‌ایم؛ یک دبیرستان و یک هنرستان که آماده افتتاح هستند.

وی با بیان اینکه خط آبرسانی اردکان که از خلیج فارس به چادرملو منتقل می‌شود و ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه دبی دارد، گفت: پروزه انتقال بخشی از این آب برای صنایع اردکان به زودی اماده بهره برداری است،

صلاحی با بیان اینکه کارخانه گندله‌سازی غدیر در بهاباد نیز تا آخر آبان ماه آماده بهره‌برداری خواهد شد، عنوان کرد: ما همچنین یک پروژه جدید با هزینه ۴۷ میلیون یورو به نام کارخانه “کلاف آریایی” برای میبد در دست اقدام داریم که مناقصه آن برگزار شده و پیمانکار انتخاب شده است و این پروژه نیز به‌زودی شروع خواهد شد.

وی در خصوص همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت چادرملو از آنها، اذعان داشت: ما در حال حاضر دیسپچینگ معدن را به مدت دو سال به شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار کرده‌ایم. همچنین پروژه “بریکت سرد” که دانش‌بنیان است را نیز آغاز کرده‌ایم. در تمامی طرح‌هایمان، ابتدا آنها را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کنیم و سپس مراحل اجرایی را ادامه می‌دهیم.

صلاحی یادآور شد: در زمینه قطعه‌سازی نیز شرکت‌های دانش‌بنیان کمک‌های قابل توجهی به ما کرده‌اند. به‌عنوان مثال، در نشریه داخلی چادرملو به وضوح نشان داده‌ایم که هزاران قطعه‌ای که پیش از این از خارج وارد می‌شد، اکنون به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل کشور تولید می‌شود.

رییس هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، بومی‌سازی قطعات را بخشی از این تلاش‌ها دانست و گفت: ما با شرکت‌های دانش‌بنیان قرارداد می‌بندیم و آنها بر اساس نیازهای ما، فرآیند بومی‌سازی قطعات را آغاز می‌کنند. ما به این شرکت‌ها اعلام می‌کنیم که مصرف هر قطعه در طول سال چه مقدار است و آنها با کمک متخصصین داخلی چادرملو به تولید این قطعات مشغول می‌شوند. در همین رابطه تاکنون تعداد زیادی از این قطعات بومی‌سازی شده و در حال تولید هستند.

صلاحی در پایان بیان کرد: سرمایه‌گذاری ما روی تمامی طرح‌های توسعه‌ای بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده است که این طرح‌ها هم اکنون آماده بهره‌برداری هستند. از این میزان، ۱۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی معادل ۲۵۰ میلیون یورو ارزش دارد.

منبع: tahlilbazaar-309152

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید