شنبه، 5 آبان 1403
ایده خبر » ورزشی » مسیر ارتباطی روستای گردشگری خنامان بهبود می‌یابد

مسیر ارتباطی روستای گردشگری خنامان بهبود می‌یابد

کد خبر: 10728

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: اجرای آسفالت حدفاصل بین امامزاده شاه چهل‌تن تا روستای خنامان در دستور کار است تا زیرساخت برای راه ارتباطی با این روستای گردشگری تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، مهدی محمدی در جریان برگزاری جشنواره انار خنامان اظهار کرد: دهستان خنامان قابلیت جذب گردشگر را به واسطه داشتن آثار گردشگری دارد و باید برگزاری جشنواره‌ها در این منطقه با مشارکت مردم باشد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مشارکت و حضور مردم به عنوان نقش اصلی در حوزه‌های عمرانی و گردشگری، افزود: اگرچه مسئولان در برگزاری این آئین‌ها گام‌های استوار بر می‌دارند، اما اگر مسئولان بدون مشارکت مردم تلاش کنند، منطقه کمتر رنگ آبادانی را به خود می‌بیند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمان با بیان اینکه برنامه ریزی‌ها در راستای اهداف رونق اقتصادی با استفاده از پتانسیل‌های گردشگری در این منطقه در حال انجام است، تصریح کرد: اجرای آسفالت حدفاصل بین امامزاده شاه چهل‌تن تا روستای خنامان در دستور کار است تا زیرساخت برای راه ارتباطی با این روستای گردشگری تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اقداماتی در حال انجام است تا با جذب اعتبارات بتوانیم اقداماتی همچون سنگفرش مرمت روستای باستانی و غیره را با هدف گردشگری انجام دهیم.

مسیر ارتباطی روستای گردشگری خنامان بهبود می‌یابد

برداشت بیش از ۱۴۰ تن انار از ۱۲ هکتار باغ در خنامان رفسنجان

حسین رضایی فرماندار رفسنجان نیز با بیان اینکه جشنواره انار و مشتقات آن در دهستان خنامان از توابع بخش مرکزی رفسنجان به عنوان قطب تولید انار برپا شده است، اظهار کرد: در این فستیوال زنان روستایی با عرضه محصولاتی مانند رب انار و انواع غذاهایی که با انار طبخ می‌شوند، حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه خنامان بهشتی گمشده در رفسنجان است و برداشت بهترین انار شهرستان و استان کرمان از سطح بالای ۱۲ هکتار باغ در این منطقه به میزان بیش از ۱۴۰ تن‌انار در حال انجام است. افزود: هر چه جشنواره‌های بیشتری در شهرستان برگزار کنیم، رونق اقتصادی هم در حوزه گردشگری، صنایع دستی و غیره اتفاق می‌افتاد.

رضایی در ادامه به کمبود منابع آبی در شهرستان اشاره کرد و با تأکید بر اینکه باید به سمت کشت‌های جایگزین برویم، گفت: منطقه خنامان مستعد پرورش زعفران، زرشک، گل محمدی و دیگر محصولاتی است که کم آب بر هستند.

مسیر ارتباطی روستای گردشگری خنامان بهبود می‌یابد

ضرورت توانمندسازی مردم دهستان خنامان در حوزه گردشگری

مجید حجت رئیس اتاق بازرگانی شهرستان رفسنجان هم خاطرنشان کرد: دهستان خنامان قدمتی چند هزارساله در دل کویر دارد و وجود قنات‌ها، درختان کهنسال، قلعه‌ها، ابنیه های تاریخی و دیگر آثار گردشگری در آن نشان دهنده این است که روستا دارای پتانسیل‌های گردشگری بالقوه است.

وی افزود: باید مردم این دهستان را توانمند کرد تا درآمدزایی از حوزه گردشگری رقم بخورد و منطقه رو به آبادانی برود.

مسیر ارتباطی روستای گردشگری خنامان بهبود می‌یابد

به گزارش ایمنا، سومین جشنواره انار خنامان با حضور جمعی از مسئولین استانی، شهرستانی و اهالی این منطقه در محل امامزاده چهل‌تن برگزار شد.

مسیر ارتباطی روستای گردشگری خنامان بهبود می‌یابد

منبع: imna-804345

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید