شنبه، 5 آبان 1403
ایده خبر » ورزشی » هشدار نارنجی هواشناسی برای دریای خزر

هشدار نارنجی هواشناسی برای دریای خزر

کد خبر: 10732

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی دریایی برای وزش باد شدید و مواج شدن دریای خزر از عصر شنبه تا صبح دوشنبه در استان خبر داد و گفت: ارتفاع موج حداکثر در نزدیک ساحل ۲ تا چهار متر و در دور از سواحل تا چهارونیم متر پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محمد دادرس امشب_جمعه چهارم آبان_ اظهار کرد: فردا شنبه آسمان گیلان، صاف تا نیمه‌ابری، بعضی نقاط مه، طی صبح ارتفاعات یخبندان، وزش باد (گاهی شدید) طی غروب و شب در برخی مناطق بارندگی (گاهی رگباری و شدید) و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی دریایی برای وزش باد شدید و مواج شدن دریای خزر از عصر شنبه تا صبح دوشنبه در استان گیلان خبر داد و افزود: وزش باد حداکثر ۱۳ نا ۱۸ متر بر ثانیه در نزدیک ساحل و تا ۲۰ متر بر ثانیه از مخاطرات این سامانه است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه ارتفاع موج حداکثر در نزدیک ساحل ۲ تا چهار متر و در دور از سواحل تا چهارونیم متر پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: بیشینه ارتفاع موج در سواحل استان گیلان یک‌شنبه تا جمعه یک‌ونیم تا ۲ متر و ۷۰ سانتی‌متر خواهد بود.

دادرس گفت: آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و خسارت به قایق‌ها و شناورهای کوچک و احتمال خسارت به تأسیسات دریایی از اثرات این سامانه است.

وی تاکید کرد: طی این مدت، منع تردد قایق‌های سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی منع ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، ممانعت از تردد کشتی‌های تجاری، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و آماده باش برای مواجه با خسارات احتمالی توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.

منبع: imna-804331

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید