یکشنبه، 6 آبان 1403
ایده خبر » ورزشی » انجام بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان اقدامات عمرانی در کردستان

انجام بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان اقدامات عمرانی در کردستان

کد خبر: 10775

معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: طی دو سال اخیر ۱۳ هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اقدامات عمرانی در استان کردستان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، کیومرث حبیبی امروز _شنبه پنجم آبان_ در مراسم تحویل ۳۶ دستگاه وانت نیسان به دهیاری‌های استان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط مدیران با دهیاران جهت بررسی مشکلات و چالش‌های موجود در روستاها بسیار حائز اهمیت است لذا از کوچک‌ترین فرصت‌ها برای پررنگ‌کردن ارتباط با آنان استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز سه الگوی زیست وجود دارد، افزود: عشایری و کوچ نشینی، روستایی و شهرنشینی که دو مورد اول به نفع شهرنشینی در حال از بین رفتن است اما نظریه‌هایی وجود دارد که این روند بنا به دلایلی نمی‌تواند تداوم پیدا کند، اتفاقات مبارکی در مهاجرت معکوس به روستاها در جریان است.

معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: در طول چند سال اخیر بیش از ۱۶۵ سفر شهرستانی و روستایی انجام شد که در طول این سفرها سکونتگاه‌های کوچک شهری و روستایی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت و اقدامات مختلفی در حوزه عمرانی، ورزشی و گردشگری انجام شد.

حبیبی با اشاره به تحویل شش دستگاه وانت نیسان به دهیاری‌ها در سال گذشته تصریح کرد: امروز ۳۶ دستگاه نیسان به دهیاری‌ها تحویل داده می‌شود و در مراحل بعدی نیز مقرر است بیش از ۳۰ دستگاه دیگر به منظور تجهیز دهیاری‌ها وارد استان شود.

وی افزود: در بخش شهری نیز در طول ۱۰ سال اخیر حدود ۳۷ ماشین‌آلات اعم از آتش‌نشانی، جمع‌آوری زباله و لودر وارد کردستان شده است، در حالی که در سه سال اخیر ۳۶ دستگاه ماشین‌آلات به استان اختصاص یافته که نشان از تلاش‌های صورت گرفته برای ورود سرمایه‌های اینچنینی به استان است.

معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: بخش عمده تلاش‌های ما در تهران جهت پیگیری امور و رفع مشکلات دهیاری‌ها، شوراهای شهر و شهرداری‌ها و ورود منابع و ارزش‌افزوده به استان انجام می‌شود.

حبیبی نوع معماری برخی از روستاهای کردستان را با استان‌های مرکزی کشور قابل قیاس ندانست و تصریح کرد: اجرای طرح هادی در معماری پلکانی روستاهای اورامانات باید مبتنی با زمینه باشد چرا که گاهی مقررات موجود در اجرای طرح‌هادی، مانع نوسازی و یا از بین رفتن ماهیت روستاها خواهد شد.

وی بر پیگیری سهم تفکیکی دهیاری‌ها تاکید کرد و افزود: روستاهای مناطق غربی استان وضعیت مناسبی از لحاظ فضاهای آموزشی ندارند لذا تمرکز اعتبارات به این سمت لازم و ایجاد فضاهای آموزشی مناسب در این مناطق در اولویت قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه در دو سال اخیر ۱۳ هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اقدامات عمرانی در استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر تلاش داریم ۱۰۰ کیلومتر جاده روستایی در استان احداث شود و اقداماتی که در شٲن سکونتگاهی روستایی به‌خصوص روستاهایی که ظرفیت تبدیل شدن به شهر را دارند را انجام دهیم.

حبیبی در بخش دیگر سخنان خود به برندسازی در روستاها اشاره کرد و ادامه داد: ماهیت بخشی و برندسازی از طریق رویداد محوری در برخی از روستاهای استان اتفاق افتاده و باعث رونق آنان شده است بنابراین باید سایر نقاط روستایی نیز به این سمت حرکت کنند.

وی خطاب به دهیاران گفت: حساسیت مالی نسبت به هزینه‌کردهای روستا داشته باشید و در عین‌حال نسبت به تجهیزاتی که در اختیار دهیاری قرار می‌گیرد احساس مسئولیت داشته و از آنان محافظت کنند.

منبع: imna-804702

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید