یکشنبه، 6 آبان 1403
ایده خبر » ورزشی » هشدار نارنجی برای فعالیت سامانه بارشی و سرد در گیلان/ دمای هوا تا ۸ درجه کاهش پیدا می‌کند

هشدار نارنجی برای فعالیت سامانه بارشی و سرد در گیلان/ دمای هوا تا ۸ درجه کاهش پیدا می‌کند

کد خبر: 10780

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای نفوذ سامانه بارشی و سرد از اواخر وقت امروز تا روز یکشنبه در استان خبر داد و گفت: شهروندان و گردشگران طی این مدت از هرگونه تردد و توقف، اسکان و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محمد دادرس امشب _شنبه پنجم آبان_ اظهار کرد: از ساعاتی پیش بارش باران در غرب گیلان ازجمله بندر آستارا آغاز شده است و به تدریج طی ساعات آینده به مناطق دیگر استان خواهد رسید.

وی افزود: امروز لوشان با ۲۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و دیلمان در ارتفاعات سیاهکل صبح امروز با سه درجه سانتی‌گراد سردترین نقاط گیلان بودند و دمای هوای رشت بین حداقل هفت و حداکثر ۲۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ سامانه بارشی و سرد در منطقه است و مطابق هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده از اواخر وقت امروز تا فردا (یک‌شنبه)؛ بارندگی (برخی مناطق رگباری و شدید، گاهی خیلی شدید)، رعدوبرق، وزش باد (گاهی شدید، موقتی خیلی شدید)، مه‌آلودگی، کاهش دما (به طور متوسط چهار تا هشت درجه سلسیوس در مناطق مختلف استان)، در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات ۱۵۰۰ متر به بالا بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

دادرس تصریح کرد: بالا آمدن سطح آب و طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی، لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان آب و سیلاب، کاهش دید افقی، اصابت صاعقه و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: شهروندان و گردشگران طی این مدت از هرگونه تردد و توقف، اسکان و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگوار انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از طبیعت‌گردی و کوهنوردی در مناطق کوهستانی و عشایر از جابه‌جایی و کوچ و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و چرای دام اجتناب کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: طی این مدت اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آبروها و دهانه‌ی پل‌ها، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی و تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده و هنگام وقوع رعدوبرق پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده ضروری است.

دادرس گفت: فردا (یکشنبه) دریای خزر مواج و طوفانی است و ارتفاع موج حداکثر به ۲.۵ متر می‌رسد و شرایط برای فعالیت‌های دریایی نامناسب است، اما از روز دوشنبه دریا به تدریج آرام خواهد شد.

منبع: imna-804715

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید