چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » تولید بیش از ۳۶۵ هزار تن گندم، جو و دانه های روغنی در گنبدکاووس

تولید بیش از ۳۶۵ هزار تن گندم، جو و دانه های روغنی در گنبدکاووس

کد خبر: 3296

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان از تولید ۳۶۵ هزار تن محصول گندم، جو و دانه های روغنی در گنبدکاووس خبرداد و گفت: زارعان حدود ۱۳۶ هزار هکتار از زمین‌های خود را به این سه محصول اختصاص دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان محمد برزعلی شامگاه - سه شنبه بیست و نهم خرداد- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۳۶۵ هزار تن محصول زراعت پاییزه شامل دانه روغنی کلزا، گندم و جو در شهرستان گنبد کاووس تولید شد.

وی با بیان اینکه تولید این میزان محصول در مقایسه با سال زراعی قبل چهار برابر شده، افزود: از این میزان تولیدحدود ۳۰۱ هزار تن آن گندم، ۲۰ هزار تن دانه روغنی کلزا و بقیه جو است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان اضافه کرد: در سال کشاورزی جاری زارعان گنبدی حدود ۱۰۰ هزار هکتار را به گندم، حدود ۲۲ هزار هکتار به جو و نزدیک به ۱۴ هزار هکتار را به کشت دانه‌های روغنی اختصاص دادند.

وی ادامه داد: شرایط خوب اقلیمی و بارش‌های مناسب، تأمین به موقع نهاده‌های مورد نیاز مانند بذرهای گواهی شده، انواع کود شیمیایی، تأمین سوخت و ارائه نقطه نظرات فنی توسط کارشناسان جهادکشاورزی به‌ویژه در مبارزه با آفات و بیماری‌ها از عوامل اصلی در رشد چهار برابر تولید محصولات زراعت پاییزه در این شهرستان مرزی بود.

به گفته برزعلی، بیشتر سه محصول تولید شده در گنبدکاووس تحویل مراکز خرید در این شهرستان و برخی شهرهای همجوار شده است.

منبع: imna-764318

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید