چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » اصفهان غرق در شادمانی جشن ولایت

اصفهان غرق در شادمانی جشن ولایت

کد خبر: 3714

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اصفهان گفت: در سطح استان و شهرستان‌هایی مانند سمیرم، دیزیچه، خمینی شهر، مبارکه، نائین، خورزوق و خمینی شهر برنامه‌های پیاده‌روی و مهمانی‌های چند کیلومتری خیابانی در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام اسماعیل دست‌افکن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بنیاد بین‌المللی غدیر که با نگاه ویژه رهبر انقلاب و زحمات مرحوم آیت الله خزعلی تأسیس شده و بر این اساس در ایام دهه امامت و ولایت که از روز عید قربان تا روز مباهله ادامه دارد به فعالیت‌های فرهنگی در سراسر کشور و سایر نقاط جهان می‌پردازد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده این بنیاد در این ایام در استان اصفهان افزود: در سال جاری بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب پیرامون خطبه غدیر و شخصیت حضرت علی (ع) توسط این بنیاد چاپ شده است، همچنین ۱۰ الی ۱۵ هزار پوستر و بنر طراحی و چاپ شده که در طی این ۱۰ روز صاحبان موکب‌ها، برگزار کنندگان مردمی جشن‌ها و سایر به پا دارندگان جشن غدیر می‌توانستند به طور رایگان آن‌ها را تحویل بگیرند و برای فضاسازی جشن‌های خود استفاده و بیش از ۲۰۰۰ بسته فرهنگی شامل کتاب، اقلام خوراکی و غیره را دریافت کنند.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اصفهان ادامه داد: در روایتی که از حضرت صادق (ع) وجود دارد بحث اطعام غدیر مطرح شده که بنیاد غدیر امسال حدود ۱ میلیون غذا در سطح استان اصفهان ایام مبارک دهه ولایت و امامت توزیع کرده است که این اقدام همچنان ادامه دارد، همچنین جشن‌هایی در میدان امام علی (ع) و باغ غدیر با شکوه هرچه تمام تر برگزار شد که در آن برنامه‌های شاد و متنوع خانوادگی برای تمام گروه‌های سنی در حال اجراست که هر شب به طور میانگین چند هزار شهروند اصفهانی در آن‌ها شرکت می‌کردند.

حجت‌الاسلام دست‌افکن گفت: از دیگر اتفاقاتی که در سطح استان اصفهان به مناسبت عید سعید غدیر در حال رقم خوردن است ملبس شدن ۲۰۰ طلبه به لباس شریف روحانیت است که هر ساله طی مراسمی در شب عید غدیر انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: بنیاد غدیر با همکاری حوزه علمیه سفیران هدایت ۱۵۰ مبلغ از خواهران و برادران به نقاط مختلف اصفهان، شهرستان‌ها، مناطق محروم و سایر استان‌ها اعزام شدند تا پیام‌رسان غدیر باشند، همچنین از دیگر برنامه‌های بنیاد غدیر در سطح استان اصفهان برگزاری دوره غدیر شناسی جهت توانمندسازی افراد بود که شرکت کنندگان پس از گذراندن این دوره می‌توانستند به فعالیت‌های فرهنگی بپردازند و جشن غدیر را به صورت هرچه بهتر برگزار کنند.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اصفهان پیرامون برگزاری جشن چندکیلومتری غدیر در سطح استان اصفهان بیان کرد: در سطح استان و شهرستان‌هایی مانند سمیرم، دیزیچه، خمینی شهر، مبارکه، نائین، خورزوق و خمینی شهر برنامه‌های پیاده‌روی و مهمانی‌های چند کیلومتری خیابانی در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام دست‌افکن در پایان مردم شریف ایران و بالاخص اصفهان را به گرامی داشت هرچه تمام تر چهلم شهرای خدمت و حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی فراخواند و تاکید کرد که در مسجدها، موک‌ها و هیئات مذهبی باید علاوه بر خوانش خطبه غدیر، دعوت به مشارکت در انتخابات و تلاش برای انتخاب اصلح نیز صورت بگیرد.

منبع: imna-766222

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید