به گزارش ایران، یک روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری 1403 و سرانجام، فرصت تبلیغات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به پایان رسید.

 از ساعت ۸ امروز (پنجشبه، 7 تیر)، مهلت تبلیغات نامزدها و طرفداران آنها به پایان رسید و هرگونه تبلیغات در فضای حقیقی و مجازی ممنوع است.

گفتنی است، این تبلیغات از روز ۲۰ خرداد پس از بررسی صلاحیت کاندیداها توسط شورای نگهبان و اعلام اسامی از سوی وزارت کشور آغاز شده بود و کاندیداها فرصتی 18 روزه داشتند تا تلاش خود را برای معرفی و کسب آراء مردم در این رقابت 6 نفره به ثمر برسانند.

بر اساس قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، هرگونه تبلیغات در فاصله ۲۴ ساعت تا شروع انتخابات ممنوع است و انتخابات از ساعت ۸ صبح روز هشتم تیر در سراسر کشور آغاز می‌شود.

همچنین احمد وحیدی، وزیر کشور تاکید کرده است هرگونه تبلیغات در فضای حقیقی و مجازی در روز هفتم تیر ممنوع است.

رصد فضای مجازی برای تبلیغات نامزدها

وحید  مجید، رئیس پلیس فتا فراجا در این رابطه گفته: بر اساس اعلام ستاد انتخاباتی کشور مبنی بر پایان تبلیغات نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، رصد هر گونه فعالیت‌های مرتبط با موضوع در فضای سایبر توسط پلیس فتا در حال اجرا می‌باشد.

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات نیز گفت: در قانون انتخابات ریاست‌جمهوری بازه زمانی برای انصراف نامزد پیش‌بینی نشده است.

او البته ادامه داد : تقاضای ما از نامزدها این است اگر می‌خواهند انصراف بدهند، امروز را زمان پایانی قرار بدهند که بتوانیم اطلاع‌رسانی کنیم. در انتخابات مجلس بازۀ زمانی برای انصراف ۷۲ ساعت قبل از روز رای‌گیری است.