چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » در دولت سیزدهم اقلیم‌های فرهنگی کشور در نظر گرفته شد

در دولت سیزدهم اقلیم‌های فرهنگی کشور در نظر گرفته شد

کد خبر: 4170

وزیر فرهنگ با اشاره به برخی از اقدامات فرهنگی هنری صورت گرفته در دولت سیزدهم گفت: اقلیم‌های فرهنگی را در کشور در نظر گرفتیم و در شهر «خوی» این کار را شروع کردیم و بزرگراه حکمت بین زنجان و همدان (محل تولد سهروردی و مدفن ابن‌سینا) افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی در آئین نکوداشت مقام علمی و ادبی غلامعلی حدادعادل با تبریک روز مباهله اظهار کرد: اوایل تشکیل دولت انقلابی و مردمی برای تجلیل از دانشمند فرزانه دکتر حدادعادل در جلسه‌ای حاضر شدم و عرض کردم وزارت فرهنگ وظیفه دارد جلسه‌ای در شأن مقام رفیع علمی ایشان برگزار کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی افزود: آقای شالویی این انجمن را احیا کرد و در فرصت اندکی که از مدیریت ایشان بر انجمن می‌گذرد شاید نزدیک به ۳۰۰ جلسه بزرگداشت مفاخر علمی کشور را برگزار کردند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: چندی پیش به سبزوار رفته بودم و دیدم مزار مرحوم سبزواری در وسط میدانی قرار گرفته و هیچ علامتی نداشت به آقای شالویی گفتم سریعاً بنایی برای ایشان احداث کنیم که با همکاری مجموعه‌های استان و شهرستان بنای خوبی برای ایشان احداث شده است.

اسماعیلی با اشاره به برخی از اقدامات فرهنگی هنری صورت گرفته در دولت سیزدهم گفت: اقلیم‌های فرهنگی را در کشور در نظر گرفتیم و در شهر «خوی» این کار را شروع کردیم و بزرگراه حکمت بین زنجان و همدان (محل تولد سهروردی و مدفن ابن‌سینا) افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در طوس هم باغ مفاخر طوس را آماده می‌کنیم؛ در این شهر نزدیک به ۴۰۰ شخصیت از فقها و عرفا حضور دارند، خراسان بزرگ از کانون‌های بزرگ تمدنی جهان اسلام است و باغ مفاخر طوس هم افتتاح خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مفتخر هستیم در تالار وحدت میزبان اهالی فضل، ادب و دانش، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و همه بزرگانی باشیم که به پاس یک عمر تلاش و مجاهدت مرد دوست داشتنی حوزه فرهنگ و ادب و دانش ایران زمین استاد غلامعلی حدادعادل گرد هم آمدند.

اسماعیلی گفت: خدای بزرگ را شاکر هستیم که جمهوری اسلامی چنین شخصیت فرهیخته و اهل فرهنگی را در حوزه سیاست دارد و از نشانه‌های فرهنگی بودن نظام جمهوری اسلامی وجود چنین شخصیت‌هایی است که در رأس آن امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب هستند که وجود ایشان برای همه ما موهبتی بزرگ به‌شمار می‌آید؛ جلسات سالیانه شعر رهبری، تقریظ‌های ایشان به آثار نوشتاری، حضور ایشان در سیاست‌گذاری نمایشی و دقت ایشان در این حوزه موهبت است.

وی عنوان کرد: آقای حدادعادل در عرصه‌های مختلف سیاسی کشور حضور داشتند و استاد عزیز در مجلس ششم که شرایطی ویژه داشت وارد مجلس شدند و به خوبی از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی صیانت کردند؛ در قامت ریاست قوه مقننه در مجلس هفتم تلاش کردند این نهاد را در تراز انقلاب اسلامی قرار دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ایشان هرجا نقش آفرینی کردند محل درس آموزی برای همه ما بوده و در حوزه کار فرهنگی از ابتدای انقلاب بسیاری از کتب درسی که ما دانش‌آموزان دهه ۶۰ خواندیم و به واسطه آن‌ها با عظمت و مفاخر ایران بزرگ آشنا شدیم یا توسط ایشان تألیف شده بود یا تحت نظر ایشان بود و امید است خداوند متعال حضور ایشان را در عرصه‌های مختلف پرنشاط و مبارک قرار دهد.

اسماعیلی گفت: مردم اهواز به آقای رئیس جمهور عاطفه زیادی داشتند، ایشان در دوره کوتاه ریاست‌جمهوری نزدیک به ده بار به استان خوزستان سفر کردند؛ یاد و خاطره رئیس‌جمهور شهید انقلابی و با کفایتمان را گرامی می‌داریم و امید است خداوند متعال دل‌های مردم را در انتخابات پیش رو به انتخاب اصلح رهنمون کند و این مسیر پربرکت با حضور مردم و انتخابی شایسته تداوم یابد.

وی تصریح کرد: برای آقای حدادعادل در همه عرصه‌ها آرزوی توفیق بیشتر دارم و خدمتی که دکتر عادل به حوزه علوم انسانی کردند شایسته تقدیر است و با شورای تحول در علوم انسانی اتفاق عظیمی در دانشگاه‌ها رخ داد.

منبع: imna-768224

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید