به گزارش اکوایران، در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش معاملات به واسطه صف های خرید ایجاد شده در محدوده‌های 6200 میلیارد تومانی قرار داشت و شاخص کل بورس نیز 3.5 درصدی افزایش پیدا کردی چیزی بیش از 88 هزار واحد مثبت تا عدد شاخص به محدوده پرچالش سال 1402 باز گردد. مسعود پزشکیان رییس دولت چهاردهم شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران را از محدوده 2.1 میلیون واحدی شروع کرد باید دید در نهایت کار و در ادامه این روند مثبت ادامه دار خواهد بود یا خیر.

روند ارزش معاملات در گروه های مختلف در بازار با تغییرات جدی همراه شده است. گروه چند رشته‌ای صنعتی با ارزش معاملاتی بیش از 246 میلیارد تومانی جایگاه اول را دارد و فلزات اساسی و گروه شیمیایی بازار سرمایه به ترتیب با ارزش معاملاتی 246 و 215 میلیارد تومانی در جایگاه دوم و سوم قرار دارند. 

لیدر سنتی بازار سرمایه یعنی گروه خودرویی نیز امروز جز 7 گروه برتر از منظر ارزش معاملاتی قرار نگرفت البته که باید این موضوع را در نظر داشت روز جاری صف های سنگینی برای همه نمادها در بازار ایجاد شده است.

در طرف مقابل صندوق‌های طلای بازار سرمایه در دقایق ابتدایی بازار با صف های فروش سنگین همراه شدند و رخ سرخ رنگی به گروه طلایی بازار سرمایه زده شده است.

همچنین نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به ۱۳ تیرماه با کاهش ۳ صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۶۳ درصد رسیده است. و نرخ دلار نیمایی نیز در محدوده های 43200 تومان مورد معامله قرار میگرد تا فاصله خود را با دلار بازار آزاد کمتر کند.

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام، عنوان کرده است که چشم‌انداز بازار سرمایه در نیمه دوم سال جاری روشن است ‌و عنوان کرد که دولت دیگر حق ندارد با استفاده از نرخ‌های ترجیحی به گونه‌ای  عمل کند که شاهد اثر منفی آن در فعالیت بنگاه‌های اقتصادی بورسی یا خارج از بورس باشیم.

حراج سی و ششم شمش طلای ایران در روز یکشنبه (فردا) برگزار خواهد شد. گفته می شود دور جدید نیز با همان شرایط قبلی برگزار خواهد شد.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

در جریان معاملات روز جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 75 هزار واحدی مثبت شد تا در یک روز مقاومت هایی که در سر راه شاخص کل قرار داشت به یکباره برداشته شود.

میانگین‌های 55 روزه و 200 روزه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران شکست و ماهیت خود را به از مقاومت به حمایت تغییر داد تا شاخص کل در یک قدمی 2.2 میلیون واحدی قرار بگیرد محدوده‌ای که برای شاخص کل در سال 1402 یک سطح پرچالش محسوب می‌شد.

اندیکاتور RSI نیز خود را در محدود هیجان بیش خرید نزدیکی های 70 واحدی دید تا شور خرید در بازار توسط اندیکاتورها هم نشان داده شود.

کل