چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » تاریخ انتشار نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم ۱۴۰۳ + لینک، نحوه دریافت و مهلت انتخاب رشته

تاریخ انتشار نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم ۱۴۰۳ + لینک، نحوه دریافت و مهلت انتخاب رشته

کد خبر: 4543

هدایت تحصیلی، دانش‌آموزان را در بهبود عملکرد تحصیلی و اولویت‌بندی رشته‌های مورد نظر بر اساس استعداد و علاقه آن‌ها، مشاوره و راهنمایی می‌کند و بر اساس اعلام مسئولان مربوطه، صدور نمون‌برگ هدایت تحصیلی پایه نهمی‌ها از فردا، هجدهم تیر آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صدور نمون‌برگ هدایت تحصیلی پایه نهمی‌ها از فردا ۱۸ تیر آغاز می‌شود و فرایند ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه دهم پس از صدور نمون‌برگ هدایت تحصیلی برای دانش آموزان اولویت (الف) از روزهای آتی آغاز و تا ۴ مرداد ادامه خواهد داشت.

دستورالعمل ثبت‌نام در دوره متوسطه تدوین و به استان‌ها ابلاغ شده است و پس از این تاریخ، از ۶ مرداد دانش‌آموزان با اولویت (ب) می‌توانند برای ثبت‌نام در رشته مورد تقاضا به مدارس مراجعه کنند.

سال جاری بیش از یک میلیون و ۱۹۰ هزار نمون‌برگ هدایت تحصیلی صادر خواهد شد و فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان از طریق بررسی‌های مشاوره‌ای و امتیاز عملکرد تحصیلی انجام می‌شود.

بررسی‌های مشاوره‌ای شامل امتیاز آزمون‌های رغبت و توانایی و فرم نظرخواهی دانش آموز، والدین، دبیران تمام دروس پایه نهم و مشاور مدرسه است که در مجموع ۶۵ درصد از امتیازات را به خود اختصاص می‌دهد، به علاوه ۳۵ درصد عملکرد تحصیلی سه ساله دانش آموز در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم به ترتیب با ضرایب یک، یک و سه است.

اولویت الف و ب برای ثبت نام با توجه به امتیاز عملکرد تحصیلی سه ساله دانش آموز همچنین ظرفیت رشته و زمینه موجود در منطقه محاسبه می‌شود، دانش آموزان دارای الویت «الف» می‌توانند ظرف مدت دو هفته پس از صدور نمون برگ هدایت تحصیلی نسبت به ثبت نام در رشته مورد نظر اقدام کنند.

دانش آموزان دارای اولویت «ب» پس از اتمام مهلت دو هفته‌ای گروه الف، می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

در تمام مدارس متوسطه اول کشور مشاوران مدارس پس از صدور نمون برگ هدایت تحصیلی آماده ارائه خدمات مشاوره تحصیلی به دانش آموزان و والدین آنان هستند، همچنین خط ملی ۱۵۷۰ آماده ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره تحصیلی تلفنی به دانش آموزان و والدین حتی مدیران مدارس است.

سایت دریافت نمون‌برگ‌های هدایت تحصیلی

در سال گذشته آزمون‌های هدایت تحصیلی و روند انتخاب رشته در وبگاه‌های همگام و پادا انجام می‌شد، اما در سال جاری، با توجه به تغییرات سامانه‌ای، ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه نهمی برای انجام مراحل از طریق وبگاه هدایت تحصیلی نهم مای مدیو به نشانی my.medu.ir است.

امتیازبندی‌های این نمون برگ به صورت جمع‌بندی ۱۰۰ امتیازی است و این امتیازات به عوامل مختلفی بستگی دارد و مراحل انجام هدایت تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به شرح زیر است:

۱- ورود به سایت هدایت تحصیلی نهم my.medu.ir

۲- وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه دانش‌آموز

۳- ورود به قسمت هدایت تحصیلی

۴- تکمیل فرم هدایت تحصیلی

نمون برگ هدایت تحصیلی

آخرین تغییرات هدایت تحصیلی + لینک ثبت‌نام و حد نصاب نمره برای رشته‌های نظری، فنی و کاردانش

منبع: imna-769998

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید