چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » "عبور امیر علی از خیابان با پلیس" عنوان کتاب آموزشی پلیس راهور در نایین

"عبور امیر علی از خیابان با پلیس" عنوان کتاب آموزشی پلیس راهور در نایین

کد خبر: 4880

رئیس پلیس راهور شهرستان نایین گفت: پلیس راهور شهرستان نایین با کمک و همیاری کمپین مردمی اقدام به تهیه و چاپ یک جلد کتاب آموزشی ویژه کودکان با نام عبور امیر علی از خیابان با پلیس کرده است.

ابراهیم نرگسیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: بر اساس آمارها کودکان از جمله افرادی هستند که سالیانه در معرض خطر سوانح رانندگی قرار می‌گیرند و ضروری است که آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی برای حفظ ایمنی به آنان ارائه شود.

وی ادامه داد: والدین و مربیان می‌توانند با آموزش مفاهیم راهنمایی و رانندگی به کودکان، آنها را در کودکی ایمن از خطرات نگه دارند و در ضمن برای آینده شهروندانی آگاه و آموزش دیده و رانندگانی قانونمند تربیت کنند.

رئیس پلیس راهور شهرستان نائین افزود: ما در دوران نوپایی و خردسالی همیشه در کنار بچه‌ها هستیم و وقتی بزرگ‌تر می‌شوند، به آنها اجازه می‌دهیم بازی کنند یا به فروشگاه‌ها یا خانه دوستانشان و یا به دوچرخه سواری بروند و به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از این دوره، قوانین ایمنی عبور از خیابان را به آنها آموزش دهید.

"عبور امیر علی از خیابان با پلیس" عنوان کتاب آموزشی پلیس راهور در نایین

نرگسیان تاکید کرد: هنگامی که نمی‌توانید همیشه در کنار کودکان باشید، حفظ ایمنی و امنیت فرزندانتان در هر زمان ممکن است مشکل باشد و والدین ایمنی فرزند خود را در خانه تضمین می‌کنند و معلمان یا مراقبان مسئول ایمنی کودک در مدرسه هستند.

وی با طرح این پرسش که چه کسی آنها را در جاده ایمن نگه می‌دارد، گفت: چه فرزندان شما پیاده به مدرسه یا سوار سرویس مدرسه شوند، باید قوانینی را به آنها آموزش دهید تا در خیابان و بیرون از خانه ایمن بمانند.

رئیس پلیس راهور شهرستان نائین ادامه داد: وقتی درباره تصادف با عابر پیاده صحبت می‌کنیم، اغلب این‌طور برداشت می‌شود که راننده مقصر است، اما حقیقت این است که همه قوانین بر علیه راننده نیست و شهروندان عابر پیاده نیز برای تردد در خیابان دارای وظایفی هستند و آشنایی با قوانین تصادف با عابر پیاده به رانندگان و عابرین کمک می‌کند تا در هنگام مواجه شدن با حوادث به حق و حقوق خود آگاه باشند.

"عبور امیر علی از خیابان با پلیس" عنوان کتاب آموزشی پلیس راهور در نایین

نرگسیان اضافه کرد: انتشار کتاب، بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ماست که انتقال دانش از نسلی به نسل دیگر را ممکن می‌سازد و چاپ کتاب همچنین وسیله‌ای برای حفظ دانش و اطلاعاتی است که در غیر این صورت با گذشت سال‌ها امکان گم‌شدن یا نابودی آنها وجود داشت.

وی تصریح کرد: در این راستا پلیس راهور نائین با کمک و همیاری کمپین مردمی اقدام به تهیه و چاپ یک جلد کتاب آموزشی ویژه کودکان با نام ((عبور امیر علی از خیابان با پلیس)) کرده است.

رئیس پلیس راهور شهرستان نائین گفت: در متون آموزشی این کتاب ضمن طرح داستان آموزنده، مطالب آموزشی مورد نیاز کودکان و نحوه ورود به خیابان بیان شده ست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پلیس از شهروندان گرامی خواهش می‌کند در خانه، مهد و مدرسه می‌توانند از کودکان درخواست کنند که با استفاده از لوازم طراحی و نقاشی و مطالعه کتاب روش عبور از خیابان یا موارد مربوط به ایمنی در عبور از خیابان، این مباحث را فرا بگیرند.

منبع: imna-771298

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید