چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » ۴ بالگرد جهت اطفای حریق به گیلانغرب و دالاهو اعزام شد

۴ بالگرد جهت اطفای حریق به گیلانغرب و دالاهو اعزام شد

کد خبر: 4982

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: استاندار کرمانشاه با حضور میدانی در محل آتش سوزی در جنگل های گیلانغرب، دستور اعزام ۴ بالگرد جهت مشارکت در عملیات اعزام نیرو و مهار آتش‌سوزی در جنگل های منطقه را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، افشین یگانه شامگاه _شنبه بیست‌وسوم تیر_ در جمع خبرنگاران با اعلام حریق در جنگل‌های گیلانغرب اظهار کرد: در پی وقوع آتش‌سوزی روز گذشته در منطقه چله و گواور گیلانغرب، نیروهای مردمی و مجموعه‌های مردم‌نهاد، منابع طبیعی، حفاظت محیط‌زیست، جمعیت هلال‌احمر، سپاه و بسیج با حضور در منطقه، برای مهار آتش‌سوزی تلاش خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: در همین راستا نشست ستاد بحران شهرستان گیلانغرب با حضور فرماندار، مدیران منابع طبیعی و محیط‌زیست و اعضای ستاد مدیریت بحران استان برگزار شد و در ادامه با حضور صحرایی استاندار کرمانشاه، ایشان دستورات لازم را برای مهار این آتش‌سوزی صادر کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تصریح کرد: با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور دو فروند بالگرد هلال برای انتقال نیروهای امدادی و عملیات آب‌پاشی در منطقه مستقر شدند.

وی ادامه داد: همچنین دو فروند از بالگردهای هوانیروز با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت دفاع به منطقه دالاهو برای مهار آتش‌سوزی اعزام و نیروها امدادی به منطقه منتقل شدند.

یگانه خاطرنشان کرد: بخش قابل‌توجهی از آتش‌سوزی در منطقه گواور گیلانغرب مهارشده است و امیدواریم آتش دوباره در این مناطق شعله‌ور نشود و برای اطلاع سریع از این موضوع، منابع طبیعی در منطقه دیدبان مستقر کرده است.

وی گفت: عملیات مهار آتش‌سوزی در بخش‌هایی از منطقه چله همچنان ادامه دارد ولی به دلیل وزش باد تند در منطقه مهار آتش دشوار است و در صورت تداوم آتش‌سوزی دو بالگرد هلال صبح فردا در منطقه مستقر می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: به دلیل پوشش انبوه منطقه، مردم از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و دامنه‌ها خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی، سریعاً دهیاری و یا نیروهای امدادی را مطلع کنند.

وی در پایان گفت: موج گرمای شدید منطقه تا یکی دو هفته آینده به پایان می‌رسد و امیدواریم این خطرات هم برطرف شود.

شهرستان گیلانغرب ۲۰۵ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که ۷۵ هزار هکتار آن جنگل است.

منبع: imna-771817

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید