چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » غزه اولویت اصلی جهان اسلام است

غزه اولویت اصلی جهان اسلام است

کد خبر: 5340

امام جمعه کاشان با اشاره به لزوم توجه جهان اسلام به مسئله غزه گفت: دشمن در تلاش برای فراموشی حق است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سید سعید حسینی امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه کاشان اظهار کرد: امروز که انتخابات به پایان رسیده، همه باید در مسیر پیشرفت کشور قرار گیریم.

وی ضمن اشاره به انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس جمهور منتخب، افزود: مردم برای سعادت و حل مشکلات خود به رئیس‌جمهور منتخب رأی دادند اما موضوعی را شورای راهبردی رئیسٔ‌جمهور ما مطرح کرده که آن غلط است؛ مشکل مدیریت ما این نیست که مدیر زن یا مرد و شیعه یا سنی باشد بلکه مشکل غیر شایسته گزینی و ضعف روحیه جهادی و داشتن روحیه اشرافی‌گزینی است.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه ملاک انتخاب مدیران باید معیارهای رهبر معظم انقلاب باشد، گفت: مدیر باید کاربلد، انقلابی، دارای روحیه جهادی، عدم اعتماد به آمریکا، مؤمن و پاکدست باشد و این موضوع باید مورد توجه رئیس جمهور منتخب و شورای راهبری وی باشد.

حسینی با تاکید بر اینکه امروز و بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری که با مشارکت حداکثری مردم به ویژه در دور دوم برگزار شد، همه باید در مسیر پیشرفت کشور قرار گیریم، افزود: این بدان معنی است که امروز یکی از وظایف همه ما کمک به دولت جدید بوده و این موضوع مهم را باید به عنوان یک وظیفه برای خود قلمداد کنیم.

خطیب جمعه کاشان گفت: انتخابات، جنگ قدرت نیست؛ مسابقه‌ای برای خدمت است؛ همانند آنچه شهیدان رئیسی و سلیمانی، در عمل اثبات کردند.

تکرار کربلا در غزه

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به جنگ در غزه گفت: حوادثی مشابه کربلای ۱۴۰۰ سال پیش، اکنون در غزه در حال تکرار است، نه به کودک شیرخواره و نه به پیرمرد ۹۰ ساله رحم می‌کنند.

وی از ضرورت سکوت نکردن در قبال جنایات صهیونیست‌ها سخن گفت و افزود: تاکنون ۵۰ هزار نفر از جمعیت دو میلیون نفری مسلمانان آن سرزمین به دست صهیونیست‌ها که یزدیان زمان هستند، به شهادت رساندند.

امام جمعه کاشان در ادامه ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، تبیین قیام عاشورا را جزو اولویت‌های جامعه اسلامی قلمداد کرد و گفت: امروز وظیفه همه ما تبیین قیام عاشورا به ویژه به نسل جوان است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به حمایت آمریکا و اروپا گفت: در برابر چشم مدعیان حقوق بشر فاجعه بزرگ انسانی در فلسطین اشغالی در حال رقم خوردن است.

مسئولان در دوران پسا انتخابات با وحدت امید آفرینی کنند

حجت الاسلام علیرضا قاسمی امام جمعه بخش کویرات نیز در خطبه‌های نماز جمعه بعد از توصیه و سفارش به تقوای الهی اظهار کرد: ذات باری تعالی هم بهشت دارد و هم جهنم، سعی کنیم بهشتی باشیم چرا که مولای متقیان امیر مؤمنان علی (ع) فرمودند به یقین بهای جان‌های شما چیزی جز بهشت نیست پس خود را جز به بهشت نفروشید.

وی افزود: خود را بنده خدا بدانیم در مقابل بندگان خدا خودمان را موظف به همراهی احسان نیکی و رعایت انصاف بدانیم اگر می‌خواهیم مورد لطف و رحمت و عنایت خدا قرار بگیریم اهل احسان و انصاف و عفو و گذشت باشیم.

امام جمعه بخش کویرات گفت: بنابر آنچه اعلام شده است امروز روز راهپیمایی نفرت و انزجار از جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی است و لذا ما بنابر فرمایش مولای متقیان علی (ع) خود را موظف می‌دانیم که از مظلومان عالم دفاع کنیم و نفرت و انزجار خود را از ظالمان و ستمگران و جانیان تاریخ خاصه استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل غاصب با فریاد رسای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل اعلام نمائیم و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و غزه اعلام نمائیم.

حجت الاسلام قاسمی در ادامه ضمن اشاره به انتخابات گفتند، همانطوری که می‌دانید ماهیّت انتخابات نوعی رقابت است. تا رقابت نباشد، خطوط تمایز روشن نمی‌شود انتخاب کار سختی است، امّا آیا رقابت سیاسی و انتخاباتی بی‌حدّ و مرز است؟، رقابت سیاسی و انتخاباتی بی‌حدّ و مرز نیست؛ هم از منظر چارچوب، محتوا و شدّت رقابت، و هم از منظر زمانی. پذیرش نتیجه از سوی رقبایی که پیروز نشده‌اند، یکی از مصادیق رعایت چارچوب و قواعد اصولی و منطقی رقابت سیاسی است.

وی تصریح کرد: نگاهی به تاریخ معاصر و رقابت‌های انتخاباتی در جهان نشان می‌دهد هرگاه رقابت از چارچوب خارج شده و دامنه‌ی آن به پس از انتخابات نیز کشیده شده، آن کشور و ملّت هزینه داده و ضربه خورده است که گاهی این ضربه و هزینه گزاف و غیر قابل جبران است، ایران نیز تجربه‌ی تلخی در این زمینه دارد.

امام جمعه شهر ابوزیدآباد ضمن اشاره به دستاوردهای انتخابات اخیر گفت: انتقال متین قدرت از دولتی به دولت دیگر با دو گرایش متفاوت از جمله‌ی ابعادی هستند که کمتر درباره‌ی آن سخن گفته شده و می‌شود، امّا بسیار ارزشمند و در خور تأمّل و تحسین است.

وی در ادامه گفت: نباید به این میزان اکتفا کرد. صرفاً برگزاری انتخابات امن و سالم و انتقال آرام قدرت و گردن نهادن به انتخاب مردم دستاورد کاملی نیست، در یک نظام اسلامی، کسب قدرت هدف نیست، از همین رو، جریانات سیاسی نیز باید نگاهی متفاوت به رقابت سیاسی داشته باشند، رقابت با چنین نگاهی درعین‌حال که می‌تواند شفّاف‌کننده‌ی خطوط تمایز باشد، عامل همدلی نیز است.

حجت الاسلام قاسمی گفت: جمهوری اسلامی ایران دشمنان متعدّد و جدّی دارد؛ دشمنانی که سال‌ها است جنگی همه‌جانبه، پیچیده، سنگین و ترکیبی را به این نظام و ملّت تحمیل کرده‌اند و جز به براندازی جمهوری اسلامی و نابودی انقلاب هم راضی نمی‌شوند، اتّحاد و انسجام ملّی برای هر کشور و ملّتی سودمند است، امّا برای کشوری که دشمن قسم خورده دارد اتّحاد و انسجام یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت غیر قابل انکار است که نمی‌توان از آن گذشت.

وی افزود: در چنین وضعیّت و صحنه‌ای، رفاقت و همدلیِ اشخاص و جریان‌های سیاسی، در دوره‌ی پسا انتخابات، یکی از نمودهای مهم و بارز این ضرورت ملّی است، هنجارهای رفاقتی که باید خود را در موضع‌گیری و عمل نشان دهد، دشمن را مأیوس کرده و دست مقامات کشور را در عرصه بین‌المللی در مواجهه با قدرت‌های متخاصم قوی‌تر می‌کند.

امام جمعه بخش کویرات افزود: یکی از اساسی‌ترین نیازهای جدّی جامعه امروز ایران امید است، امید به طرق مختلف ایجاد شده یا تضعیف می‌شود و عوامل ذهنی و عینی متعدّدی در این مقوله دخیل هستند، روشن و واضح است که یکی از عوامل افزایش امید در جامعه و مردم، اتّحاد و همدلی میان چهره‌های فعال در جامعه است، اگر مردم ببینند یا حس کنند که افراد و چهره‌های سیاسی، هرروزه و به دلایل مختلف با هم مشغول جدل و دعوا هستند، بدون شک، تأثیری عمیق بر میزان امید در مردم دارد و آن را کم‌رنگ می‌کند، پس اگر واقعاً خواهان تزریق امید به جامعه هستیم، با مواضع مثبت و در اختیار قرار دادن ظرفیت‌های فکری و عملیِ خود در این زمینه نقش‌آفرینی کرده و پیام مثبتی را به جامعه ارسال کنیم.

منبع: imna-773049

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید