چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » ارائه خدمات دیالیز به ۶۲۱ بیمار مبتلا به نارسایی مزمن کلیه در کردستان

ارائه خدمات دیالیز به ۶۲۱ بیمار مبتلا به نارسایی مزمن کلیه در کردستان

کد خبر: 5869

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۶۲۱ بیمار مبتلا به نارسایی مزمن کلیه در ۱۰ بخش خدمات همودیالیز ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، انوش آریانژاد، اظهار کرد: با تلاش دانشگاه علوم پزشکی کردستان و مشارکت خیران تحولی در ارائه خدمات دیالیز به بیماران ایجاد شده است.

وی افزود: در حال حاضر به ۶۲۱ بیمار مبتلا به نارسایی مزمن کلیه در ۱۰ بخش خدمات همودیالیز ارائه می‌شود.

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه ۱۶۳ تخت فعال بوده که شاخص بیمار به تخت ۳.۸ است، خاطرنشان کرد: شاخص کشوری بیمار به تخت چهار بوده که وضعیت استان نسبت به کشور مطلوب‌تر است.

آریانژاد اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۷۳ هزار جلسه همودیالیز با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۱ میلیارد تومان برای بیماران نیازمند انجام شده، همچنین ۳۸ دستگاه جدید همودیالیز به ارزش ۱۱ میلیارد تومان در استان خریداری و نصب شده است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی بیماران نیازمند به دیالیز بدون هیچ گونه انتظاری پذیرش می‌شوند، گفت: طی سال‌های گذشته بخش‌های دیالیز در شهرهای سقز، مریوان، بانه، کامیاران و بیجار با مشارکت خیران احداث و بهره‌داری رسیده است و در سال جاری بخش جدید دیالیز در شهرستان دیواندره نیز با مشارکت خیرین در حال احداث است.

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان مهم‌ترین دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی در حوزه دیالیز را در سال گذشته احداث بخش جدید دیالیز بیمارستان توحید سنندج با مشارکت خیران سلامت با هزینه‌کرد ۳۵۰ میلیارد ریال و ارتقای شاخص بیمار به تخت (بالاتر از میانگین کشور) عنوان کرد.

منبع: imna-775391

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید