شنبه، 7 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » رکوردی که همچنان در اختیار نوشاد است

رکوردی که همچنان در اختیار نوشاد است

کد خبر: 6194

با اینکه سابقه حضور ورزشکاران تنیس روی میز کشورمان در المپیک به بیش از دو دهه قبل باز می‌گردد، بهترین نتیجه ثبت شده تاریخ این رشته به دو برد نوشاد عالمیان در المپیک لندن مربوط می‌شود که در ادوار بعدی تکرار نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کار تیم ملی تنیس روی میز ایران با شکست امروز نوشاد عالمیان برابر رقیب خود در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به پایان رسید و این در حالی است که علاوه بر این ورزشکار، نیما عالمیان و ندا شهسواری نیز به عنوان نمایندگان ایران در این دوره از رقابت‌های المپیک حاضر شدند و در همان مراحل ابتدایی برابر حریفان خود با شکست مواجه شدند و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

تنیس روی میز ایران از المپیک ۱۹۹۲ پا به گردونه این رقابت‌ها گذاشت و تنها نماینده کشورمان یعنی ابراهیم علیدخت پس از شکست برابر حریف خود در مرحله مقدماتی از گردونه این بازی‌ها کنار رفت.

در المپیک ۲۰۰۰ تنیس روی میز ایران پس از غیبت یک دوره‌ای با مجید احتشام‌زاده در این تورنمنت حاضر شد و در همان مرحله مقدماتی مقابل رقیب خود با شکست مواجه شد و خیلی زود با تقابل‌های المپیک وداع کرد.

افشین نوروزی در المپیک ۲۰۰۸ به عنوان نماینده ایران در مسابقات تنیس روی میز حاضر شد، اما این ورزشکار نیز خیلی زود گردونه رقابت‌ها خارج شد.

در المپیک ۲۰۱۲ نوشاد عالمیان به همراه ندا شهسواری نمایندگان ایران در رشته تنیس روی میز بودند و آن‌ها نیز در مرحله ابتدایی از این تورنمنت پا پس کشیدند هرچند که نوشاد در این دوره موفق به ثبت دو پیروزی شد.

نیما و نوشاد عالمیان به همراه ندا شهسواری در المپیک ۲۰۱۶ نیز برای تنیس روی میز ایران بازی کردند و موفق به خلق دستاورد ویژه‌ای نشدند.

در المپیک ۲۰۲۰ نیما عالمیان به عنوان تنها نماینده تنیس روی میز ایران در این تورنمنت حاضر شد و همچون دوره‌های قبل نتیجه مطلوبی کسب نکرد.

با توجه به اینکه نمایندگان کشورمان در این دوره از مسابقات نیز عملکرد متفاوتی ارائه ندادند می‌توان گفت بهترین نتیجه تنیس روی میز ایران در رقابت‌های المپیک در اختیار نوشاد عالمیان با ثبت دو پیروزی در المپیک ۲۰۱۲ لندن است و باید فعلاً منتظر مانده و ببینیم چه زمانی رکورد بهتری به ثبت خواهد رسید و این رشته به مرز مدال‌آوری نزدیک خواهد شد.

منبع: imna-776893

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید