چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » آماده میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی در آذربایجان‌غربی هستیم

آماده میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی در آذربایجان‌غربی هستیم

کد خبر: 6202

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه خدمات حداکثری برای زائرین حسینی در مرز تمرچین تدارک دیده شده است گفت: آماده میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی در آذربایجان‌غربی هستیم و اسکان و خدمات بهداشتی درمانی، پارکینگ مناسب برای خوردوها و دیگر خدمات برای زائرین داخلی و خارجی پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: ۹۰ موکب مردمی با همکاری سازمان عتبات عالیات از مرز بازرگان تا تمرچین برای استقرار و خدمات‌رسانی اعلام آمادگی کرده‌اند و در مسیر اربیل، کرکوک و کربلا نیز موکب‌های مردمی استان به منظور استراحت و تغذیه زائران مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به اهتمام ویژه صورت گرفته برای کاهش مشکلات زوار اربعین از مرز تمرچین تا کربلای معلی افزود: در این راستا تردد یکسره از مرز تمرچین به اربیل و همچنین اربیل تا کربلا پیش بینی شده که بسیاری از مسائل و مشکلات تردد زائران را حل می‌کند.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در سال‌های گذشته، زائران باید طی چند مرحله از تمرچین به کربلا مشرف می‌شدند، گفت: در سفر اخیر صورت گرفته به اقلیم کردستان عراق و دیدار با سران این منطقه و همچنین سفر روزهای گذشته وزیر کشور ایران به عراق، طرح موضوع شد و قرار شد امسال شاهد تردد یکسره زوار از مرز تمرچین و حاج عمران به سمت اربیل و از مسیر اربیل به کربلا باشیم.

معتمدیان با اشاره به اینکه حمل و نقل مستقیم مسافران به کربلا مهمترین چالش سال گذشته بود، تصریح کرد: این موضوع رصد و آسیب شناسی شده و مقرر شده تا با بکارگیری خودروهای دارای سیستم سرمایشی مطلوب این چالش رفع شود.

وی با اشاره به آب و هوای مطلوب استان و به ویژه تمرچین و اختلاف دمای این مرز با سایر مرزهای کشور عنوان کرد: حداقل ۵۰۰ هزار نفر ظرفیت برای تردد از مرز تمرچین در سال‌جاری پیش‌بینی شده و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

منبع: imna-776911

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید