جمعه، 6 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » با مکمل‌های مهم برای حفظ سلامت آشنا شوید

با مکمل‌های مهم برای حفظ سلامت آشنا شوید

کد خبر: 6304

مصرف مکمل‌هایی مانند مولتی‌ویتامین، ویتامین D، منیزیم گلیسینات، امگا-3، پروبیوتیک، کلسیم و آهن به بهبود سلامت بدن کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مصرف مکمل‌های غذایی جزو ضروری رژیم غذایی افراد در نظر گرفته شده است، با توجه به تغییر سبک زندگی، مصرف مکمل‌های غذایی ضروری است، البته برای انتخاب آن‌ها و مصرف صحیح به شناخت کامل و دقیق نیاز است، مصرف مکمل در زمان صحیح آن باعث افزایش میزان اثربخشی آن و همچنین کاهش عوارض جانبی ناشی از مصرف آن می‏‌شود، در ادامه به بررسی هفت مکمل مهم و بهترین زمان مصرف آن‌ها می‌پردازیم:

مولتی ویتامین

بهترین زمان برای مصرف مولتی‌ویتامین صبح‌ها به همراه صبحانه است، زیرا این نوع مکمل با غذا بهتر جذب می‌شود و اثر آن نیز بیشتر خواهد بود.

ویتامین D

توصیه شده است که ویتامین D صبح‌ها به همراه صبحانه مصرف شود، زیرا نوعی ویتامین محلول در چربی است و با غذاهای حاوی چربی بهتر جذب می‎‏‌شود.

منیزیم گلیسینات

بهترین زمان مصرف مکمل منیزیم گلیسینات شب‌ها قبل از خواب است، این نوع مکمل باعث افزایش آرامش و بهبود کیفیت خواب می‌‏شود.

امگا -۳

توصیه شده است که مکمل امگا -۳ صبح‌ها با وعده غذایی مصرف شود، در این صورت احتمال بروز مشکلات گوارشی کاهش پیدا می‌کند و میزان جذب آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

پروبیوتیک

بهترین زمان مصرف پروبیوتیک صبح‌ها و قبل از خواب با معده خالی است، زیرا کمک می‌کند باکتری‌های مفید بهتر و مؤثرتر به روده برسند.

کلسیم

به گفته متخصصان، بهترین زمان مصرف کلسیم شب است، از آنجایی که ممکن است جذب کلسیم با دیگر مواد معدنی تداخل ایجاد شود، لازم است به صورت جداگانه از وعده‌های غذایی حاوی آهن یا روی مصرف شود.

آهن

بهترین زمان مصرف آهن صبح‌ها پس از بیدار شدن یا با معده خالی است، زمانی که آهن با ویتامین C مصرف می‏‌شود، میزان جذب آن افزایش پیدا می‌کند، توصیه شده است که آهن را با غذاها یا مکمل‌های حاوی کلسیم مصرف نکنید، زیرا باعث می‌‎شود میزان تأثیرگذاری آن کاهش پیدا کند.

منبع: imna-777112

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید