شنبه، 7 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » اولین سامانه نظارت مردمی بر عملکرد دولت راه‌اندازی شد

اولین سامانه نظارت مردمی بر عملکرد دولت راه‌اندازی شد

کد خبر: 6465

دبیر ستاد امر به معروف استان بوشهر گفت: اولین سامانه نظارت مردمی بر عملکرد دولت با نام «سو» راه‌اندازی شده که مردم با ثبت‌نام در این سامانه می‌توانند گزارش‌های خود را در حوزه‌های مختلف بفرستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام بهروز بهروزی ظهر امروز_ یکشنبه چهاردهم مرداد_ در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: اولویت ستاد امر به معروف این است که به طور ویژه به مسائل معروف و منکرهای دستگاه‌ها بپردازد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها، افزود: ۱۰۰ مطالبه مردمی در حوزه اجرایی دستگاه‌های استان دسته‌بندی شده تا به آن پرداخته شود و این امر، همکاری و کمک رسانه‌ها را می‌طلبد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به تقاضای مجموعه‌های آموزشی پایه و عالی و همچنین ادارات برای برگزاری دوره‌های آموزشی امر به معروف، تربیت مربی در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون دوره‌های متعدد آموزشی امر به معروف برای اساتید دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام بهروزی ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ مربی در حال گذراندن دوره‌های آموزشی هستند که ۲۰ نفر از آن‌ها به مراحل دریافت گواهی تدریس رسیده‌اند.

وی گفت: از آنجا که باید محتوا و مسائل مرتبط با امر به معروف تولید و منتشر شود کلیپ‌های کوتاه ۸ تا ۱۲ ثانیه‌ای در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی و مسائل مرتبط با مردم و همچنین کم کاری‌هایی که در برخی دستگاه‌ها اتفاق می‌افتد تولید می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر از راه‌اندازی سامانه «سو» خبر داد و گفت: اولین سامانه نظارت مردمی بر عملکرد دولت با نام «سو» راه اندازی شده که مردم با ثبت نام در این سامانه می‌توانند گزارش‌های خود را در حوزه‌های مختلف و در ۱۸ عرصه بفرستند، همچنین دبیر شورای امر به معروف دستگاه‌ها نیز در این سامانه عضو هستند تا این گزارشات را برای اداره مربوطه باز ارسال کنند.

حجت‌الاسلام بهروزی با بیان اینکه هر مجموعه یا دستگاه موظف است پاسخ گزارشات را بدهد، اضافه کرد: اگر دستگاهی پاسخگو نباشد تبدیل به مجموعه کم اعتماد شده و در برنامه‌ریزی‌های بعدی تأثیر دارد، همچنین در جلسات اعضای ستاد درباره آن دستگاه تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در خصوص اقدامات در حوزه معاونت اجتماعی بیان کرد: بازرسی از ادارات آغاز شده و طبق تفاهم‌نامه‌ای که با استانداری بسته شده برای ۷۰ سر بازرس، کارت مشترک ستاد و استانداری صادر شده است.

دبیر ستاد امر به معروف استان بوشهر افزود: همچنین گروه‌های مطالبه‌گری در حوزه‌های مختلف سیاسی، ایجاد تشکیلات در گروه‌های مردمی، حوزه‌های تفریحی، گردشگری، سلامت، محیط زیست، ورزشی، هنر و رسانه و آسیب‌های اجتماعی تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام بهروزی ادامه داد: دخالت آرایشگاه‌ها در امور پزشکی و موضوع توزیع شیر خشک، از موارد مهم مطالبات مردمی بوده که در این خصوص در حال پیگیری هستیم.

منبع: فارس

منبع: imna-778037

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید