شنبه، 7 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » فرسایش شدید سواحل در اسکاتلند

فرسایش شدید سواحل در اسکاتلند

کد خبر: 6516

سواحل اسکاتلند به‌شدت با معضل فرسایش و پیش‌روی آب دریا مواجه هستند که این امر نیاز به مداخله فوری دولتی مرکزی برای تعمیر و نگهداری بخش‌های تخریب‌شده آن دارد، در غیر این صورت شهرهای ساحلی با خطر جاری شدن سیل مواجه هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ساحل مونتروز اسکاتلند به دلیل تغییرات آب‌وهوایی به‌سرعت در حال فرسایش است که این امر شهرهای اطراف را در معرض خطر سیل قرار می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود به‌طور متوسط، سالانه سه متر از این ساحل از بین می‌رود. شروع فصل طوفان در پاییز برای این منطقه خطرآفرین خواهد بود، زیرا طوفان‌های رکوردشکن سال گذشته موجب شد ساحل طی یک سال هفت متر فرسایش پیدا کند که چهار متر بیشتر از پیش‌بینی دانشمندان است. در اصل دریا طی ۳۰ سال گذشته ۷۰ متر پیشروی کرده است.

فرسایش شدید سواحل در اسکاتلند

اسکاتلند فصل گذشته با طوفان‌های بی‌سابقه‌ای مواجه شد و در بهار مرطوب‌ترین آوریل کشور نسبت به سال ۱۹۴۷ را به ثبت رساند. طی نوامبر نیز طوفان‌ها با ویرانی محوطه‌سازی‌های اطراف همراه بود و در دسامبر طوفان‌هایی با سرعت ۸۶ مایل در ساعت برای این ساحل ثبت شد. میزان فرسایش مشاهده‌شده ساحل یادشده در این ماه بین ۲.۸ تا هفت متر در سال است که انتظار می‌رود در پاسخ به تغییرات آب‌وهوایی آینده تسریع شود.

مطالعات نشان می‌دهد ساحل اسکاتلند به تعمیر و نگهداری فوری تپه‌های شنی نیاز دارد، چراکه با خطر باز شدن دالان‌های سیل میان ساختمان‌های مسکونی شهر مواجه است. احتمال می‌رود تا سال ۲۱۰۰ حدود ۱۷۰ متر از این ساحل به دلیل فرسایش و سیل در بخش جنوبی از بین برود.

فرسایش شدید سواحل در اسکاتلند

شوراهای منطقه به این ترتیب درصدد اجرای اقدامات ضروری در آوریل ۲۰۲۵ هستند که شامل بارگیری مقادیر زیادی ماسه در ساحل برای ایجاد سطوح از دست رفته می‌شود. این عملیات دو میلیون پوند هزینه خواهد شد، حال آنکه شوراها با بدهی‌های سنگین مواجه هستند، با این وجود به ایجاد یک پرونده اقتصادی برای ارسال به دولت اسکاتلند برای شروع کار در آوریل پرداخته‌اند، زیرا این بودجه باید از سوی دولت اسکاتلند تأمین شود.

عملیات پیشنهادی برای سال آینده شامل یک راه‌حل کوتاه‌مدت برای کند کردن روند فرسایش است که به شورا فرصت می‌دهد راه‌حل‌های بلندمدتی برای این موضوع ایجاد کند. پیش‌بینی می‌شود هزینه پیشرفت این پروژه قابل‌توجه باشد.

فرسایش شدید سواحل در اسکاتلند

اسکاتلند تأکید کرد که وضعیت اضطراری آب‌وهوایی یک تهدید دور نیست و جهان در حال حاضر شاهد افزایش تأثیرات آن بر جوامع ساحلی به‌دلیل آب‌وهوای نامساعد و بالا آمدن سطح دریا است. دولت اسکاتلند به همکاری با جامعه محلی و سهامداران برای شناسایی زمینه‌های مشترک و ایجاد اجماع برای رسیدگی به فرسایش سواحل خود ادامه خواهد داد.

منبع: imna-777862

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید