به گزارش اکوایران، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، دختری از خانواده‌ای مهاجر که در مناصب سیاسی تا مجری قانون ایالت کالیفرنیا ارتقا یافت و اولین معاون زن رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده شد، روز دوشنبه رسما نامزدی دموکرات‌ها برای ریاست‌جمهوری را به دست آورد. هریس اولین زن رنگین پوستی است که رهبری یک حزب بزرگ را بر عهده گرفت.

به گزارش آسوشیتدپرس، بیش از چهار سال پس از شکست اولین تلاش او برای ریاست‌جمهوری، دوره‌ای پرآشوب برای دموکرات‌ها به وجود آمد که ناشی از عملکرد فاجعه‌بار جو بایدن در مناظره‌های ژوئن بود که اعتماد حامیان خود را نسبت به دورنمای انتخاب مجدد او از بین برد و به جنگ درون حزبی فوق‌العاده‌ای را در مورد اینکه آیا او باید در رقابت باقی بماند یا نه، دامن زد.

درست به محض اینکه بایدن به طور ناگهانی نامزدی خود را پایان داد، هریس و تیم او به سرعت برای جلب حمایت 1976 نماینده حزب مورد نیاز برای احراز نامزدی در یک رای‌گیری رسمی وارد عمل شدند. او با سرعتی بسیار زیاد به آن نقطه رسید.

نامزدی هریس پس از پایان دور پنج روزه رای گیری آنلاین توسط نمایندگان کنوانسیون ملی دموکرات در دوشنبه شب رسمی شد. حزب در بیانیه‌ای که درست پیش از نیمه شب منتشر شد، گفت که 99 درصد از نمایندگانی که در رای‌گیری شرکت کردند، به هریس رای داده‌اند. این سازمان اعلام کرد که قبل از برگزاری کنوانسیون حزب در اواخر این ماه در شیکاگو، رای را به طور رسمی تأیید می‌‌کند.

نظرسنجی آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقات روابط عمومی نورک که پس از کناره‌گیری بایدن انجام شد، نشان داد که 46 درصد از آمریکایی‌ها دیدگاه مساعدی نسبت به هریس دارند، در حالی که تقریباً یکسان، دیدگاه نامطلوبی نسبت به او دارند. اما تعداد بیشتری از دموکرات‌ها می‌گویند که از نامزدی او در مقایسه با بایدن راضی هستند.

هریس قبلاً اعلام کرده که قصد ندارد زیاد از موضوعات و سیاست‌هایی که خط سیاسی نامزدی بایدن را تشکیل می‌دادند، مانند دموکراسی، پیشگیری از خشونت با اسلحه و حقوق سقط جنین خود خواسته منحرف شود. اما کمپین او می‌تواند بسیار آتشین‌تر باشد، به‌ویژه وقتی که او با استناد به سوابق دادستانی‌اش، ترامپ و 34 محکومیت جنایی او را محکوم می‌کند.