چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » عضویت ۷۵ خبرنگار یزدی در سامانه جامع رسانه‌های کشور/ ۱۴۶ نفر عضو خانه مطبوعات یزد هستند

عضویت ۷۵ خبرنگار یزدی در سامانه جامع رسانه‌های کشور/ ۱۴۶ نفر عضو خانه مطبوعات یزد هستند

کد خبر: 6698

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: اعضای خانه مطبوعات استان یزد ۱۴۶ نفر هستند که از این تعداد ۷۵ نفر به صورت فعال در حرفه خبرنگاری فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، حسین دشتی اظهار کرد: ۷۵ خبرنگار یزدی در سامانه جامع رسانه‌های کشور عضو هستند.

وی افزود: از ۱۴۶ نفر عضو خانه مطبوعات ۲۵ نفر صاحب امتیاز ،۲۱ نفر مدیر مسئول، ۲۵ نماینده سرپرستی و ۷۵ نفر خبرنگار هستند، تعداد بانوان خبرنگار ۳۲ نفر و آقایان خبرنگار نیز ۴۳ نفر هستند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: از ۱۴۶ نفر اعضای خانه مطبوعات یزد، ۱۲۰ نفر به‌عنوان عضو فعال در صندوق هنرمندان یزد ثبت شدند که از این تعداد ۶۶ مرد و ۵۴ زن در صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران عضویت دارند.

دشتی افزود: ۱۹۶ رسانه در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۸ رسانه الکترونیکی غیر برخط، ۵۱ رسانه الکترونیکی برخط (پایگاه خبری) و ۷۷ رسانه چاپی محلی وجود دارد از مجموع ۷۷ رسانه چاپی، ۳ روزنامه، ۱۳ هفته نامه ،۸ دو هفته نامه، ۹ ماهنامه ،۲ دوماهنامه، ۲۵ فصلنامه، ۱۷ دو فصلنامه در استان یزد فعالیت دارند.

وی گفت: ما تاکید داریم که افراد بیشتری از خبرنگاران رسانه‌ها بیمه شوند تا امنیت شغلی، ایجاد شده و همزمان برای تشویق، نشریه‌ها و رسانه‌ها از امتیازات بیشتری برخوردار شوند.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان یزد گفت: طبق ماده ۳۱ آئین نامه اجرایی قانون مطبوعات، رسانه‌ای که خبرنگاران را بیمه نمی‌کند باید از مزایای در نظر گرفته شده محروم شود اما محرومیت مطلق نیست.

دشتی با اشاره به اینکه بهترین سرمایه ما نیروی انسانی است و در این جهت گام بر می‌داریم بیان کرد: هم به محتوا و هم به ساختار تحریریه اهمیت می‌دهیم و آن را از طریق برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی و ارزیابی مستمر نشریات، تقویت می‌کنیم

منبع: imna-779059

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید