چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » اردوگاه شهید عاصی‌زاده در خوزستان آماده اسکان زائران اربعین است

اردوگاه شهید عاصی‌زاده در خوزستان آماده اسکان زائران اربعین است

کد خبر: 6822

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از آغاز به کار موکب الغدیر در کربلای معلی خبر داد و گفت: همچنین اردوگاه شهید عاصی‌زاده نیز در خوزستان محلی برای اسکان زائران اربعین در مسیر رسیدن به مرز شلمچه خواهد بود.

سردار حسین زارع کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: سال‌ها متمادی است که موکب الغدیر یزد همزمان با پیاده‌روی اربعین در کربلا پی معلی برپا می‌شود.

وی با اشاره به وسعت پنج هزار مترمربعی موکب الغدیر گفت: سه هزار متر از این فضا مسقف است و از امکانات سرمایشی برخوردار است، موقعیت مکانی موکب در فاصله ۷۰۰ متری حرم حضرت ابوالفضل (ع) و جنب جسرالعباس قرار دارد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه خدمات متنوعی ارائه می‌شود تصریح کرد: بیش از ۵۰ هزار زائر حسینی در اربعین از خدمات این موکب در طی ۲۰ روز بهره‌مند شدند.

سردار زارع کمالی از اعزام اولین گروه از خادمان موکب الغدیر یزد در تاریخ ۱۲ مردادماه به عراق خبر داد و خاطرنشان کرد: امروز همزمان با چهارم ماه صفر فعالیت موکب آغاز شده است.

وی ادامه داد: اسکان بیش از سه هزار زائر به صورت روزانه در موکب الغدیر انجام خواهد شد و در هر وعده غذایی ۲ هزار و ۵۰۰ زائر، همچنین از ۳ هزار زائر حسینی به صورت روزانه با چای، شربت، فالوده، بستنی، دم‌نوش و… نیز پذیرایی می‌شود.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خاطرنشان کرد: استقرار آب سردکن، آب آشامیدنی تصفیه‌شده، سرویس بهداشتی و حمام، امکانات لباسشویی، خدمات بهداری، خدمات پزشکی و دارویی، پخت نان، باز بودن حسینیه، انجام برنامه‌های فرهنگی در موکب وجود دارد.

سردار زارع کمالی تصریح کرد: با همکاری جامعه بسیج پزشکی استان و دانشگاه علوم پزشکی موکب علی بن موسی الرضا نیز به صورت ویژه در بحث درمان در عمود ۱۴۰۵ فعال شده است که در آن خدمات ویزیت تخصصی و عمومی، خدمات دارویی، تزریقات و پانسمان، خیاطی، اصلاح سر و صورت، شارژ گوشی همراه ارائه می‌شود.

وی از فعالین اردوگاه شهید عاصی‌زاده برای دومین سال در شهر اهواز جهت ارائه خدمات اسکان به زائران اباعبدالله الحسین در خوزستان خبر داد، این اردوگاه پادگان نیروهای تیپ الغدیر استان یزد در دوران دفاع مقدس بوده است.

منبع: imna-779489

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید