شنبه، 7 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » روز جهانی جوانان International Youth Day + تاریخچه، شعار و پوستر

روز جهانی جوانان International Youth Day + تاریخچه، شعار و پوستر

کد خبر: 7018

روز جهانی جوانان International Youth Day هر سال در دوازدهم آگوست با هدف افزایش آگاهی در مورد چالش‌های پیش روی جوانان در سراسر جهان برگزار می‌شود. شعار این روز در سال ۲۰۲۴، «از کلیک‌ها تا پیشرفت: مسیرهای دیجیتالی جوانان برای توسعه پایدار» تعیین شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال به‌عنوان جوانان تعریف می‌شود که یک‌ششم جمعیت انسانی زمین را تشکیل می‌دهند و ۷۷ درصد از آن‌ها شاغل غیررسمی هستند. ۱۵۲ میلیون جوان در خانوارها زیر خط فقر زندگی می‌کنند و توانایی اقتصادی دوسوم آن‌ها در کشورهای در حال توسعه برآورده نمی‌شود. سالانه ۲۰ درصد از جوانان جهان با مشکلات سلامت روان مواجه می‌شوند و نیمی از کودکان ۶ تا ۱۳ ساله فاقد مهارت‌های اساسی خواندن و ریاضی هستند.

جوانان جهان بسته به اینکه در کدام بخش از جهان زندگی می‌کنند، با چالش‌ها و موانع مختلفی برای رفاه روبه‌رو هستند. جوانانی که در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه زندگی می‌کنند، بیشتر مستعد مواجهه با چالش‌های ذهنی و اجتماعی هستند، در حالی که مشکلات جوانان در کشورهای توسعه‌نیافته با مشکلات شدیدی مواجه هستند که ریشه در فقدان نیازهای اساسی مانند آموزش، بهداشت و اشتغال دارد.

روز جهانی جوانان International Youth Day + تاریخچه، شعار و پوستر

فقر دوران کودکی همچنان یک مشکل رایج در سطح جهانی است. بنابراین سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۱ برای نخستین بار ایده روز جهانی جوانان را به‌منظور کمک به جلب آگاهی نسبت به این مسائل در حالی مطرح کرد که در تلاش برای یافتن راه‌حل‌هایی برای رفع آن‌ها بود.

روز جهانی جوانان International Youth Day هر سال در دوازدهم آگوست برگزار می‌شود و بر مشکلاتی تمرکز دارد که بعضی از جوانان در سراسر جهان تجربه می‌کنند.

این مناسبت جهانی روزی برای تأمل و اقدام، همچنین ابتکاری است که به ویژگی‌های جوانان احترام می‌گذارد و چالش‌هایی را به‌رسمیت می‌شناسد که جوانان نوپای امروزی با آن روبه‌رو هستند. برای حمایت از حذف این مشکلات، مهم است که جوانان بتوانند به منابع مناسب برای آموزش، رفاه، سلامتی و مواردی از این قبیل دست پیدا کنند.

تاریخ روز جهانی جوانان ۱۴۰۳

روز جهانی جوانان هر سال دوازدهم آگوست مصادف با بیست‌ودوم مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

روز جهانی جوانان International Youth Day + تاریخچه، شعار و پوستر

تاریخچه روز جهانی جوانان

روز جهانی جوانان در سال ۲۰۰۰ آغاز شد و توسط سازمان ملل متحد به‌منظور به‌رسمیت شناختن ورودی‌هایی سازماندهی شد که جوانان در آموزش، توسعه جامعه، گروه‌های زیست‌محیطی، داوطلب شدن برای پروژه‌های مختلف اجتماعی و مواردی از این قبیل انجام می‌شود.

روزهای جوانی و بی‌دغدغه برای همیشه و همه دوام نمی‌آورد و بسیاری از جوانان در سراسر جهان با مشکلاتی روبه‌رو هستند و دسترسی محدودی به منابع ضروری دارند که می‌تواند راه را برای آینده‌ای بهتر هموار کند. این مشکلات پیش روی جوانان در روز جهانی جوانان مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۶۵ شروع به تلاشی هماهنگ برای تأثیرگذاری بر جوانان کرد. آن‌ها اعلامیه ترویج آرمان‌های صلح، احترام متقابل و تفاهم بین مردم را در میان جوانان تأیید و شروع به اختصاص زمان و منابع برای توانمندسازی جوانان با شناخت رهبران آینده و ارائه منابعی برای رفع نیازهای جهان به آن‌ها کردند.

روز جهانی جوانان International Youth Day + تاریخچه، شعار و پوستر

در هفدهم دسامبر ۱۹۹۹، مجمع عمومی توصیه‌های کنفرانس جهانی وزرای مسئول جوانان را تأیید کرد و روز جهانی جوانان را تشکیل داد. این روز نخستین بار در دوازدهم آگوست ۲۰۰۰ جشن گرفته شد و از آن زمان تاکنون برای آموزش جامعه، بسیج جوانان در سیاست و مدیریت منابع برای رسیدگی به مشکلات جهانی برگزار شده است. این روز اغلب با رویدادهای مهم همراه است.

شعار روز جهانی جوانان ۲۰۲۴

شعار روز جهانی جوانان ۲۰۲۴ «از کلیک‌ها تا پیشرفت: مسیرهای دیجیتالی جوانان برای توسعه پایدار» است. این موضوع تلاقی جوانان، نوآوری دیجیتال و توسعه پایدار را برجسته می‌کند و بر نقش حیاتی جوانان در استفاده از فناوری‌های دیجیتال برای پیشبرد پیشرفت پایدار تأکید می‌کند.

روز جهانی جوانان International Youth Day + تاریخچه، شعار و پوستر

منبع: imna-780327

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید