شنبه، 7 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » بازگشت ۴۴۰ مگاواتی واحد یک بخار نیروگاه نکا به مدار تولید

بازگشت ۴۴۰ مگاواتی واحد یک بخار نیروگاه نکا به مدار تولید

کد خبر: 7020

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا از بازگشت واحد یک بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا با ظرفیت ۴۴۰ مگاوات پس از انجام تعمیرات غیرمترقبه به شبکه سراسری برق کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، نورالله ادبی فیروزجائی بعدازظهر امروز_دوشنبه بیست‌ودوم مرداد_ در بازدید از واحد تولیدی این نیروگاه با بیان اینکه واحد یک بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا با ظرفیت ۴۴۰ مگاوات پس از انجام تعمیرات غیرمترقبه به شبکه سراسری برق کشور بازگشت، اظهار کرد: این واحد به منظور پیشگیری از نشتی بویلر با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق کشور از مدار تولید خارج و تحت تعمیرات غیر مترقبه قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به نیاز شدید شبکه در شرایط پیک مصرف، پس از خروج واحد و اقدامات اولیه جهت خنک کاری بویلر (دیگ بخار)، به دلیل حساسیت زمانی و ضرورت بازگشت سریع واحد به مدار تولید، فعالیت‌های فشرده تعمیراتی در شرایط دشوار و گرمای نفس‌گیر حدود ۷۰ درجه همراه با رطوبت شدید محیط کاری در اسرع وقت آغاز شد.

این مسئول عنوان کرد: این واحد پس از تعویض چهار لوله رهیت دو، ترمیم دو لوله پنجره‌ای اواپراتور و تعمیر لوله‌های سوپرهیت یک در بخش بویلر و رفع نشتی از والوهای (شیرهای صنعتی) مین استیم سوت بلوئر، گیج فشار استیم ساید هیترهای فشارقوی، ترمیم و رفع نشتی لوله ترانسمیتر درین استیم کوئل، اتوماتیک والو ونت سمت شرق و غرب، درین های فاز یک پس از ۵۰ ساعت تلاش مداوم و در شرایط سخت بهره‌برداری مجدد به مدار تولید بازگشت.

ادبی یادآور شد: واحد یک بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت نامی ۴۴۰ مگاوات نخستین واحد نیروگاه و از مهر سال ۱۳۵۸ با قدمتی حدود ۴۵ سال در حال بهره‌برداری است.

منبع: imna-780413

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید