شنبه، 7 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » مدیریت صحیح پسماند در گرو ارتقا مسئولیت اجتماعی شهروندان است

مدیریت صحیح پسماند در گرو ارتقا مسئولیت اجتماعی شهروندان است

کد خبر: 7047

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ارتقا مسئولیت اجتماعی و مشارکت و همیاری تک تک افراد جامعه می‌تواند نقش به سزایی در مدیریت صحیح پسماند داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن قاسم پور، در کارگاه آموزشی مدیریت پسماند که با حضور شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر سراسر استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: مسئله پسماند از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری است و مدیریت پسماند در گرو ارتقا مسئولیت اجتماعی شهروندان بوده و مشارکت و همیاری تک تک افراد جامعه می‌تواند نقش به سزایی در مدیریت صحیح پسماند ایفا کند.

وی افزود: تغییر سبک زندگی افراد و افزایش مصرف گرایی باعث شده است معضل پسماند به یکی از مشکلات اساسی در جهان تبدیل شود و در صورتی که بخواهیم در این حوزه موفق عمل کنیم باید به دنبال جلب مشارکت عمومی باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: طرح مدیریت اجتماعی پسماند (ماپ) با تاکید بر مشارکت مردم و خانواده‌ها طراحی شده است و امیدواریم مسئله‌ی بازیافت، بازمصرف و کاهش تولید پسماند از طریق آموزش‌های ارائه شده به طور جدی توسط شهروندان استان دنبال شود.

قاسم‌پور هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی شهرداران و اعضای شورای اسلامی با قوانین و راهبردهای مدیریت پسماند عنوان کرد و اظهار داشت: تفکیک زباله از مبدا، بازیافت پسماند و استحصال انرژی از زباله از جمله راهکارهایی است که شهرداران می‌توانند برای مدیریت پسماند از آنها بهره ببرند.

منبع: imna-780477

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید