شنبه، 7 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » چرا پرواز با پاراگلایدر در ارتفاعات علم کوه کلاردشت ممنوع شد؟

چرا پرواز با پاراگلایدر در ارتفاعات علم کوه کلاردشت ممنوع شد؟

کد خبر: 7080

فرماندار کلاردشت در خصوص ممنوعیت پرواز با پاراگلایدر در ارتفاعات علم کوه کلاردشت توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، عابدین فقیه نصیری، فرماندار کلاردشت صبح امروز_سه‌شنبه بیست‌وسوم مرداد_ در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر نظارت و توجه بیشتر دستگاه‌های نظارتی در ورود و خروج افراد به عنوان کوهنورد و طبیعت گرد برای گذر از دامنه‌های «حصارچال» و صعود به «علم کوه» اظهار کرد: در هیچ شرایطی اجازه پرواز به افراد با پاراگلایدر در این منطقه داده نمی‌شود و در صورت هرگونه حادثه مسئولیت این اتفاقات به پای دستگاه‌های نظارتی و خود آن فرد است.

روز جمعه، نوزدهم جوانی ۳۱ ساله اهل استان بوشهر حوالی ساعت پنج صبح در دامنه‌های حصار چال محدوده علم کوه پس از صعود بعد از مدت زمان کوتاهی به علت نقص فنی، پاراگلایدر او سقوط می‌کند که متأسفانه از ناحیه صورت، پا، کمر و دست دچار شکستگی و آسیب دیدگی شدید می‌شود.

بنا به گزارش مسؤول هلال احمر کلاردشت این مأموریت امداد رسانی به این فرد آسیب دیده حدود ۹ ساعت به علت سخت گذر بودن مسیر و زمانبر شدن انتقال او با قاطر زمان برد که در نهایت وی به بیمارستان قائم کلاردشت برای مداوا انتقال داده شد که متأسفانه به علت وخیم بودن حال او طبق آخرین گزارش‌ها، این خلبان مصدوم به تهران اعزام کردند.

به گزارش ایمنا، قله مرتفع علم کوه با ارتفاع چهار هزار و ۸۵۰ متر در مرکز رشته کوه تخت سلیمان کلاردشت در غرب مازندران قرار دارد، این قله بعد از دماوند که پنج هزار و ۶۷۱ متر ارتفاع دارد، دومین قله مرتفع ایران به شمار می‌رود.

دیواره‌ای که در دامنه شمالی قله علم کوه قرار دارد نیز جزو فنی‌ترین و سخت‌ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی کشور محسوب می‌شود.

این منطقه با بیش از ۴۵ قله بالای چهار هزار متر و داشتن یخچال‌های متعدد، برف چال‌ها و دیواره‌هایش مشهورترین ارتفاعات ایران و نامی آشنا برای کوهنوردان داخلی و خارجی است.

منبع: imna-780726

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید