پنج شنبه، 5 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » اعلام آمادگی ۱۷۰ باشگاه ورزشی در اجرای طرح آزادسازی اماکن ورزشی

اعلام آمادگی ۱۷۰ باشگاه ورزشی در اجرای طرح آزادسازی اماکن ورزشی

کد خبر: 7192

مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان کشور گفت: تاکنون ۱۷۰ باشگاه ورزشی برای ارائه خدمات رایگان ورزشی در طرح آزادسازی اماکن ورزشی اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، علیرضا کلانتری امروز _ چهارشنبه بیست و چهارم مرداد_ در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اداره کل ورزش و جوانان فارس برگزار شد، اظهار کرد: در کشور ما سال گذشته اعتبار وزارت بهداشت در بودجه ۱۴۰۲ به میزان ۲۷۴ هزار میلیارد تومان و بودجه وزارت ورزش و جوانان ۳ هزار میلیارد تومان بوده است. این در حالی است که بهداشت در حوزه درمان و وزارت ورزش و جوانان در حوزه پیشگیری فعالیت دارد و معنا و مفهوم بهره‌وری در اینجا مصداق پیدا می‌کند.

وی افزود: معتقدیم باید بتوانیم با توسعه ورزش، توسعه تحرک و فعالیت بدنی بهره‌وری را بالا ببریم که اولین رویکرد ما در برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان رویکرد سلامت محوری مبتنی بر ارتقا تندرستی جامعه است.

مدیرکل توسعه ورزش و جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور تصریح کرد: برای توسعه ورزش نیاز به زیر ساخت داریم.

کلانتری با اشاره به اینکه تفاوتی میان ورزش قهرمانی و ورزش همگانی نمی‌بینیم، تاکید کرد: در ورزش قهرمانی ارتقا می‌یابیم و در ورزش همگانی توسعه باید اتفاق افتد. چرا که ورزش قهرمانی زیر ساخت ورزش قهرمانی است و اگر این اقدام را به خوبی انجام بدهیم خروجی بسیار خوبی از آن می‌توانیم داشته باشیم.

وی اضافه کرد: برای توسعه ورزش نیازمند زیر ساخت هستیم و روشی که تاکنون اجرا شده است روشی مبنی بر سیستم سیاسی و چانه زنی بوده است.

مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان کشور با اشاره به اینکه طرح آمایش سرزمین ورزش انجام شده است و زیرساخت‌ها بر اساس آن توسعه می‌یابد، ادامه داد: بخشی از این زیرساخت‌ها عمومی است که تمام جامعه را در بر می‌گیرد و بخشی بر اساس ظرفیت و استعدادها است.

حمایت در بخش ورزش همگانی وجود ندارد

کلانتری به بخش حمایت اشاره و اظهار کرد: این بخشی است که می‌توان گفت در کشور در بخش ورزش همگانی تقریباً وجود ندارد و موضوع حمایت، یارانه، سوبسید و خدمات ویژه‌ای که به مردم ارائه می‌شود تا تحرک و فعالیت بدنی داشته باشند.

وی افزود: اقتصادی‌ترین بخش ورزش در دنیا ورزش همگانی است و معتقدیم هر چه در ورزش همگانی جمعیت بزرگ‌تری وجود داشته باشد تأثیرگذاری آن بر حوزه اقتصاد بیشتر است.

مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان کشور تصریح کرد: ما به این نتیجه دست یافته‌ایم که یک زیست بوم به نام صنعت ورزش همگانی در سراسر دنیا وجود دارد که باید این زیست بوم در کشور فعال شود که این زیست بوم در ۹ صنعت تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.

کلانتری اضافه کرد: خودمان موجب شدیم تا بخشی از ورزش گران و لاکچری شود و بعضی نگاه‌های سیاسی به مدیریت ورزش موجب شد تا نتوانیم خروجی لازم از برخی قانون‌ها همچون ماده ۸۸ داشته باشیم و متأسفانه نگاه‌های سیاسی متفاوت موجب شد تا خروجی لازم از این ماده را نداشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر سهمیه بندی در کشور صورت گرفته است که بر اساس آن در استانی همچون فارس متولیان حوزه ورزش وظیفه دارند ۹۵ مکان ورزشی آزاد سازی آنها اتفاق بیافتد و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد و ۱۷ دوره آموزشی مربیگری به صورت رایگان برای مربیان برگزار شود. از سوی دیگر تاکنون ۱۷۰ باشگاه ورزشی برای ارائه خدمات رایگان ورزشی در طرح آزادسازی اماکن ورزشی اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان کشور تاکید کرد: شریک ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان دو دستگاه وزارت بهداشت و بخش شهرداری‌ها یا شورایعالی استان‌ها است.

کلانتری تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۰۰ سالن ورزشی، شش هزار سانس آزاد شده و ۶ هزار مربی تحت آموزش برای این طرح برگزار شده است و این طرح هزار میلیارد تومان چرخه مالی در صنعت ورزش ایجاد می‌کند.

منبع: imna-781179

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید