شنبه، 7 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » ساخت ۴ مخزن آب در منطقه ۶ اصفهان

ساخت ۴ مخزن آب در منطقه ۶ اصفهان

کد خبر: 7370

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر دو مخزن آب ۵۰۰ متر مکعبی در حال ساخت داریم که در پارک ایثارگران و ابتدای شهید کشوری قرار دارد و ۹۰ درصد پیشرفت داشته است، همچنین دو مخزن جدید در سال جاری جزو ردیف بودجه منطقه ۶ شهرداری اصفهان پیش‌بینی شده است.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیشرفت خطوط انتقال پساب در منطقه ۶ شهرداری اصفهان اظهار کرد: این منطقه از نظر وسعت فضای سبز رتبه سوم را در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان پس از مناطق ۴ و ۵ شهرداری دارد.

وی با بیان اینکه منطقه ۶ شهرداری اصفهان ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار متر مربع فضای سبز را به خود اختصاص داده است، افزود: سرانه فضای سبز شهر اصفهان نسبت به جمعیت آن حدود ۲۸ متر مربع است، اما این سرانه در منطقه ۶ شهرداری اصفهان به بیش از ۴۰ متر مربع می‌رسد که یک امتیاز برای این منطقه محسوب می‌شود.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های منطقه، آبیاری فضای سبز است، تصریح کرد: به‌دلیل خشک شدن رودخانه زاینده‌رود، تنها ۳۰ درصد از منابع آبی برای آبیاری فضای سبز این منطقه را در اختیار داریم که به هیچ‌وجه کافی نیست.

باقری ادامه داد: یکی از پروژه‌هایی که برای جبران کم‌آبی دنبال می‌کنیم، تکمیل تصفیه‌خانه جنوب، جنب میدان شهید قوچانی است که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل آن پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با اشاره به خطوط انتقال پساب اضافه کرد: بخشی از پساب تصفیه شده، با این خطوط به پارک‌ها منتقل می‌شود (کمتر از ۵۰ درصد) و بخش دیگر را با کمک تانکرهایی که به‌صورت ۲۴ ساعته مشغول فعالیت هستند به مخازن سطح منطقه ۶ شهرداری اصفهان منتقل می‌کنیم.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر دو پروژه خط انتقال پساب را در این منطقه دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: پروژه اول از پل غدیر تا سی‌وسه پل به طول تقریبی ۳۸۰۰ متر و پروژه دوم از ابتدای بزرگراه شهید کشوری تا مخزن آزادگان در کوی امام به طول ۴۴۰۰ متر است.

باقری افزود: هر دو پروژه خط انتقال پساب پیشرفت خوبی داشته است که امیدواریم تا پایان تابستان سال جاری تکمیل شود.

وی گفت: در حال حاضر دو مخزن آب ۵۰۰ متر مکعبی در حال ساخت داریم که در پارک ایثارگران و ابتدای شهید کشوری قرار دارد و ۹۰ درصد پیشرفت داشته است، همچنین دو مخزن جدید در سال جاری جزو ردیف بودجه منطقه ۶ شهرداری اصفهان پیش‌بینی شده که اولی مخزن هفت دست و دومی مخزن تخت فولاد است.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان با اشاره به توسعه سیستم قطره‌ای آبیاری و توزیع آب خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای موضوع پساب، خطوط انتقال آب و مخازن هزینه شده است.

منبع: imna-780716

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید