شنبه، 7 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » خرید و فروش امتیاز طرح‌های حمایتی مسکن غیر قانونی و ممنوع است

خرید و فروش امتیاز طرح‌های حمایتی مسکن غیر قانونی و ممنوع است

کد خبر: 7380

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل از غیرقانونی و ممنوع بودن خرید و فروش امتیاز همه طرح‌های مساکن حمایتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، صمد علامه اظهار کرد: طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها بنگاه‌های معاملات املاک و دفاتر اسناد رسمی حق تنظیم قرارداد انتقال امتیاز مساکن حمایتی را ندارند.

وی افزود: هرگونه تبلیغ و انتشار آگهی خرید و فروش امتیاز مسکن حمایتی در شبکه‌های اجتماعی غیرقانونی بوده و ممنوع است.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: در راستای اجرای قانون ساماندهی املاک مصوب ۱۰/۰۲/۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با ابلاغ بخشنامه‌ای به همه دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور ثبت رسمی هرگونه قرارداد و انتقال امتیاز مساکن حمایتی را منوط به استعلام از وزارت راه و شهرسازی و رعایت سایر شروط قانونی کرده است.

علامه افزود: همچنین غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن و طرح‌های حمایتی قبلی مثل اقدام ملی از طریق اتاق اصناف ایران و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابلاغ شده است.

وی خاطر نشان کرد: در صورت خرید و فروش امتیاز مساکن حمایتی و بروز مشکلات قانونی، شکایت طرفین در دادگستری و محاکم قضائی پذیرفته نخواهد شد.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در پایان ضمن هشدار جدی به سودجویان و فرصت طلبان تاکید کرد: برخی از متقاضیان به‌صورت وکالتی در دفاتر اسناد و همچنین تنظیم مبایعه نامه‌های دستی در دفاتر مشاورین املاک اقدام به خرید و فروش و انتقال امتیاز طرح نهضت ملی مسکن و طرح اقدام ملی می‌کنند که این کار طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها ممنوع بوده و فاقد وجاهت قانونی است.

وی در ادامه از احداث یک هزار و ۴۴۴ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک اندیشه (پیله سحران) اردبیل خبر داد و اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته و همچنین تأمین زمین مورد نیاز عملیات اجرایی و ساخت این واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

علامه افزود: این تعداد واحد مسکونی توسط چهار سازنده شامل اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، شرکت زرین ستون شمال‌غرب و شرکت شاخص کار کوشا در حال احداث است.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل تاکید کرد: از مزیت‌های مهم این شهرک اجرا و اتمام پروژه‌های حوزه زیر ساخت و خدمات عمومی شامل آب و فاضلاب، برق و گاز همزمان با اتمام واحدهای مسکونی خواهد بود.

وی در پایان ضمن تقدیر و قدردانی از مشارکت خوب متقاضیان در واریز آورده‌های نقدی تاکید کرد: اکثر واحدهای مسکونی در شهرک اندیشه (پیله سحران) اردبیل به مرحله دیوار چینی و نازک کاری رسیده است.

منبع: imna-782021

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید