شنبه، 7 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » ۵۰ درصد هزینه تولید کود اوره در قالب یارانه به کشاورزان پرداخت می‌شود

۵۰ درصد هزینه تولید کود اوره در قالب یارانه به کشاورزان پرداخت می‌شود

کد خبر: 7449

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:بیش از ۵۰ درصد هزینه تولید کود اوره در قالب یارانه و توسط دولت پرداخت می‌شود و کشاورز تنها ۵۰ درصد بهای آن را می‌پردازد.

روح‌الله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: توزیع کود یارانه‌ای می‌تواند به کشاورزان کمک کند تا به شکل مستقیم هزینه‌های تولید خود را کاهش دهند و در نتیجه قیمت محصولات خود را هم کنترل کنند.

وی تصریح کرد: همچنین، با ارائه کودهای با کیفیت و مناسب، می‌توان به بهبود عملکرد محصولات کشاورزی و افزایش بهره‌وری آن‌ها کمک کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: توزیع کود یارانه‌ای می‌تواند به عنوان یک ابزار مهم برای توسعه کشاورزی و افزایش تولیدات در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

حسنی گفت: برای اجرای موفق این برنامه لازم است تا منابع مالی و منابع انسانی مورد نیاز برای توزیع و مدیریت صحیح آن فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان نیز برنامه تأمین و تدارک ۷۸ هزار و ۶۱۶ تن کود یارانه‌ای استان از سوی سازمان جهاد کشاورزی ابلاغ شده است، اضافه کرد: طبق برنامه ابلاغی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان زنجان مکلف به تأمین ۶۷ هزار و ۹۵۷ تن کود کشاورزی اوره، ۱۰ هزار و ۴۱۷ تن کود کشاورزی فسفات و سه هزار و ۲۴۲ تن کود کشاورزی پتاس است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تغییر قیمت کود کشاورزی اوره با احتساب قیمت جدید ابلاغی گفت: بیش از ۵۰ درصد هزینه تولید کود اوره در قالب یارانه و توسط دولت پرداخت می‌شود و کشاورز تنها ۵۰ درصد بهای آن را می‌پردازد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تحویل کود اوره بخش کشاورزی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آغاز و توزیع آن هم در جریان است.

حسنی با اشاره به آغاز فصل جدید زراعی خاطرنشان کرد: این شرکت در تأمین کودهای کشاورزی ازت، فسفات و پتاس مورد نیاز استان مشکلی ندارد.

منبع: imna-782078

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید