چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » سپاه برای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند

سپاه برای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند

کد خبر: 7463

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه سپاه برای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند گفت: شعار سال یک راهبرد اجرایی است که با تحقق آن مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور رفع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، سردار مرتضی عمو مهدی صبح امروز _دوشنبه بیست و نهم مرداد _در بازدید از دفتر خبرگزاری ایمنا اظهار کرد: در تلاش هستیم، در راستای شعار سال، شناسایی ظرفیت‌های مردمی و نیازهای مسئولان و ایجاد ارتباط بین این دو حوزه است تا بتوانیم گام اصلی را برای سربلندی و اعتلای جمهوری اسلامی ایران برداریم.

وی افزود: سپاه به عنوان یک نهاد انقلابی در تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری جبهه فراگیر تلاش مجاهدانه را در پیش گرفته است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه سپاه برای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند خاطرنشان کرد: شعار سال یک راهبرد اجرایی است که با تحقق آن مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور رفع می‌شود.

سردار عمو مهدی تصریح کرد: امام خامنه‌ای به عنوان یک رهبر بصیر، حکیم، مسلط و دلسوز نسبت به مردم ایران همواره مهمترین نیازهای جامعه را مورد توجه قرار داده‌اند و آن موارد را به عنوان شعار سال مطرح کردند.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران یکی از نهادها و مجموعه‌های انقلابی است که از ابتدایی فعالیت خود مبتنی بر مردم و با همراهی و همکاری مردم شکل گرفته است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: سپاه را مردم تأسیس کردند و با استفاده از ظرفیت مردم مأموریت‌های خود را در دوران دفاع مقدس و بعد از آن دوران انجام داد چرا که انقلاب اسلامی وابسته به مردم بود و به وسیله مردم و با همراهی مردم به پیروزی رسید.

سردار عمو مهدی اضافه کرد: در دوران جنگی تحمیلی اگر مردم پای کار نبودند و همراهی نکرده بودند قطعاً ما نمی‌توانستیم با دشمن تا بن دندان مسلح مقابله کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی مردم و بسیج با تمام قوا پای کار آمدند و در مقابل تهاجم همه جانبه غرب ایستادگی کردند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ارتش به نوعی آسیب‌هایی دیده بود و ممکن بود قوام و انسجام کامل را ابتدای انقلاب اسلامی نداشته باشد گفت: سپاه پاسداران هم در آن دوران نوپا بود و شرایط کامل به عنوان یک مجموعه نظامی را نداشت و این موضوع موجب شد، نیاز به داشتن یک قدرت و فرا نیروهای مسلح یعنی مردم حس شود.

سردار عمو مهدی افزود: برای اینکه مردم بتوانند نقش آفرینی کنند نیاز به یک تشکیلات و انسجامی وجود دارد تا از این طریق آن بتوانند به میدان بیایند و نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: سپاه عرصه و بستر مورد نیاز برای حضور مردم را فراهم کرد تا مردم در دوران دفاع مقدس وارد میدان شوند و نقش آفرینی کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس با حضور مردم به پیروزی رسید اظهار کرد: پس از دوران دفاع مقدس مقام معظم رهبری بارها بر موضوع حضور و نقش‌آفرینی مردم در تمام عرصه‌ها تاکید و تصریح کردند و از مسئولین می‌خواستند که مردم سالاری دینی را محقق و ساز و کار سپردن امورات به ملت را فراهم کنند.

سردار عمو مهدی خاطرنشان کرد: متأسفانه آنچه که مد نظر امام خامنه ای بود به طور کامل محقق نشده و یکی از این موضوعات مقوله اقتصاد است که نیاز است، زمینه ورود مردم در عرصه اقتصادی را ایجاد و بستر را برای نقش آفرینی آنها فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی مصوب و ابلاغ و در برخی موارد اجرا شد و در برخی موارد هنوز نیاز به کار و برنامه‌ریزی دارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: اتفاقات خوبی در این زمینه به وقوع پیوسته و سپاه با ظرفیت بسیج به ویژه بسیج سازندگی و اقشار تلاش‌های بسیار زیادی کرده است تا ساز و کار اداره اقتصاد کشور را تا جایی که می‌تواند به مردم واگذار کند.

سردار عمو مهدی اضافه کرد: سپاه در زمینه مردمی‌سازی اقتصاد، اشتغالزایی، توانمندسازی در موضوعاتی از قبیل: بانک و بحث وام‌های قرض الحسنه‌ها و خیریه‌ها ورود و زمینه را فراهم کرده که مردم بتوانند نقش آفرینی کنند.

وی گفت: هم اینک بسیج سازندگی با آموزش‌هایی که در عرصه اقتصاد مقاومتی به آحاد مردم ارائه می‌دهد، هم را با اهدا گواهینامه و اعطای وام قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۵۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومان که به اشتغالزایی افراد کمک و عرصه را برای حضور و مشارکت مردم در امر اقتصاد و باروری و رشد تولید فراهم می‌کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: امسال طی چند توافقنامه که با سازمان‌ها و نهادهای مختلف در حال انعقاد قرارداد هستیم، این موضوع در حال پیگیر است. سردار عمو مهدی تصریح کرد: هم اینک با نهاد و سازمان‌هایی شامل: کمیته امداد، بهزیستی، فنی و حرفه‌ای، توافقنامه داریم تا بستر حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: مردم پس از ارائه آموزش‌های لازم در رشته‌های متناسب با بوم استان، گواهینامه مهارت دریافت می‌کنند و سپس می‌توانند از وام‌های قرض‌الحسنه برخوردار شوند و پس از اهدا وام با ارائه مشاوره‌های رایگان کمک و پشتیبانی می‌شوند تا رونق تولید و اشتغالزایی که در دستور کار دارد، محقق شود.

منبع: imna-782513

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید