چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » عزم جدی جهاد کشاورزی مازندران جهت مقابله با مگس مدیترانه

عزم جدی جهاد کشاورزی مازندران جهت مقابله با مگس مدیترانه

کد خبر: 7513

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از عزم جدی این سازمان برای مقابله با مگس مدیترانه این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، بابک مؤمنی بعدازظهر امروز_سه‌شنبه سی‌ام مرداد_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای مقابله با مگس مدیترانه‌ای که به بسیاری از محصولات کشاورزی آسیب می‌رساند، جهاد کشاورزی استان اقدامات گسترده‌ای را در پیش گرفته است، اظهار کرد: در این راستا آموزش و مشاوره رایگان چون برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کشاورزان و ارائه مشاوره‌های تخصصی رایگان در زمینه شناسایی آفت، روش‌های مبارزه و پیشگیری از گسترش آن انجام شد.

وی با اشاره به اینکه توزیع رایگان تجهیزات ردیابی آفت در بین کشاورزان برای شناسایی زودهنگام آفت و اقدامات کنترل سریع انجام شد، افزود: فرمون‌های غذایی رایگان برای جذب و کنترل جمعیت آفت بین باغداران ارائه شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه به منظور اطلاع‌رسانی گسترده استفاده از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای مدرن برای اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف به کشاورزان در مورد آفت مگس مدیترانه‌ای، روش‌های مبارزه و اهمیت همکاری همه‌جانبه دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: همچنین برگزاری مانورهای عملیاتی مبارزه با آفت در باغات مختلف با هدف آموزش کشاورزان و نمایش روش‌های مؤثر مبارزه انجام شد.

مؤمنی از جذب همکاری رسانه‌های محلی و کشوری برای پوشش گسترده اخبار و اطلاعات مربوط به مبارزه با آفت و افزایش آگاهی عمومی خبر داد و گفت: این اقدامات جامع و هماهنگ موجب شده است تا مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای در استان به صورت جدی و مؤثر دنبال شود، با توجه به اهمیت این آفت و خسارات اقتصادی که می‌تواند به بار آورد، این اقدامات نه تنها در سطح استان بلکه در سطح ملی نیز قابل تقدیر است.

وی اهداف اصلی این اقدامات را افزایش آگاهی کشاورزان در مورد آفت و روش‌های مبارزه با آن دانست و مطرح کرد: تشویق کشاورزان به همکاری فعال در مبارزه با آفت، تسریع در اجرای روش‌های مبارزه در سطح باغات استان و کاهش خسارات ناشی از آفت مگس مدیترانه‌ای از دیگر اهداف این اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه با توجه به اقدامات انجام شده، می‌توان گفت که جهاد کشاورزی استان در تاریخ مبارزه با انواع آفت‌ها در کشاورزی استان رکورد زده است، خاطرنشان کرد: این موفقیت بزرگ، نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی کارشناسان و مسئولان جهاد کشاورزی، همکاری کشاورزان و حمایت رسانه‌ها بوده است.

این مسئول تاکید کرد: مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای نیازمند همکاری همه‌جانبه همه دستگاه‌های اجرایی، کشاورزان و مردم است و با ادامه این همکاری‌ها و تلاش‌های مستمر، می‌توان امیدوار بود که این آفت در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحت کنترل قرار گیرد.

منبع: imna-782811

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید