جمعه، 6 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » رسیدگی به بیش از ۳۰ هزار پرونده در محاکم عمومی و انقلاب شهر کرمان

رسیدگی به بیش از ۳۰ هزار پرونده در محاکم عمومی و انقلاب شهر کرمان

کد خبر: 7611

رئیس کل محاکم عمومی وانقلاب شهرستان کرمان گفت: از ابتدای سال‌جاری ۳۳ هزار و ۹۷ فقره پرونده به محاکم عمومی و انقلاب شهرکرمان وارد شده است و در مقابل قضات و کارکنان اداری به بیش از ۳۰ هزار و ۸۲۶ فقره پرونده رسیدگی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، اکبر مختاری در جلسه با مدیران شعب دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمان اظهار کرد: برگزاری دادگاه‌های آنلاین می‌تواند موجب سهولت برای اصحاب پرونده شود، بنابراین تأکید بر فراهم کردن دادگاه به صورت الکترونیکی و آنلاین است.

وی با بیان اینکه افزایش دانش حقوقی افراد نقش به‌سزایی در پیشگیری از جرم کلاهبرداری دارد، افزود: در چهار ماهه ابتدای سال‌جاری، در شهر کرمان ۴۷۷ پرونده تحت عنوان کلاهبرداری و همچنین کلاهبرداری مرتبط با سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی در شعب محاکم ثبت شده است.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان با بیان اینکه اتهام‌هایی از قبیل ضرب‌وجرح، توهین، سرقت و جرایم مرتبط با مواد مخدر بیشترین فراوانی را در بین جرایم به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: شهروندان باید قبل از انجام قراردادها و معاملات خود دقت لازم را به عمل آورند تا گرفتار مشکلات حقوقی و قضائی نشوند.

وی با اشاره به اینکه اعسار، تأمین خواسته، مطالبه خسارت تأخیر تادیه، مطالبه وجه و مطالبه مهریه نیز بیشترین فراوانی را در بین خواسته‌ها به خود اختصاص داده‌اند و با تأکید بر صلح و سازش در دعاوی خانوادگی گفت: از ابتدای سال‌جاری ۵۱۳ فقره پرونده طلاق به درخواست زوجه، ۳۳۱ مورد درخواست طلاق توافقی و ۱۱۲ گواهی امکان نداشتن سازش به درخواست زوج صادر شده است.

مختاری متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها را در محاکم عمومی و انقلاب شهر کرمان ۱۴۹ روز اعلام کرد و با بیان اینکه مهمترین وظیفه مدیر دفتر دادگاه نظارت، دلسوزی و هماهنگی داخلی، وجدان کاری، که لازمه افزایش بهره‌وری و ارتقای عملکرد دفتر دادگاه است، افزود: وظیفه دیگر مدیر دفتر مباشرت در انجام بعضی امور است.

وی خاطرنشان کرد: طبق بیان حضرت علی (ع) که فرمودند «کلم الناس بقدر اقولهم» باید در گفتمان با ارباب رجوع در حد سواد و فهم آنها توضیح داده شود، چرا که بسیاری از افراد آشنا به اصطلاحات حقوقی نیستند و این موضوع ممکن است موجب تضییع حق آنها شود.

منبع: imna-783382

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید