جمعه، 6 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » بارگیری و خروج روزانه ۷۰ تا ۸۵ تن پسماند از مسیر پیاده‌روی زوار اربعین

بارگیری و خروج روزانه ۷۰ تا ۸۵ تن پسماند از مسیر پیاده‌روی زوار اربعین

کد خبر: 7629

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: هر دستگاه از ماشین‌آلات جمع‌آوری و حمل پسماند شهرداری شیراز در یک تا چهار نوبت‌کاری اقدام به بارگیری و خروج پسماند از مسیر پیاده‌روی زوار و حمل به مکان از قبل تعیین ‌شده می‌ کنند که روزانه حدود ۷۰ تا ۸۵ تن پسماند از این مسیر جمع‌آوری و خارج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، روح‌اله خوشبخت در بازدید از موکب حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در مرز شلمچه اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد اربعین کشور و استان، شهرداری شیراز به مدت ۱۰ سال، از سال ۱۳۹۴ تاکنون این افتخار را دارد که آماده خدمات‌رسانی در محور عبور زائرین اباعبدالله الحسین (ع) باشد.

وی افزود: امسال هم مجموعه کمیته بهداشت به مجموعه سازمان مدیریت پسماند واگذار شد و همکاران با برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل انجام دادند به محل‌های موکب اعزام شدند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: تعداد ۲۲۳ نفر پاکبان، سرکارگر، راننده، ناظرین، حوزه ایمنی و سلامت به‌عنوان یک تیم کامل نیروی انسانی به همراه ۴۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات به‌غیراز ناوگان اتوبوس در این گرمی هوا مشغول به کار هستند.

خوشبخت خاطر نشان کرد: هر دستگاه از ماشین‌آلات جمع‌آوری و حمل پسماند در یک تا چهار نوبت‌کاری اقدام به بارگیری و خروج پسماند از مسیر پیاده‌روی زوار و حمل به مکان از قبل تعیین شده می‌کنند که روزانه حدود ۷۰ تا ۸۵ تن پسماند از این مسیر جمع‌آوری و خارج می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر و مصوبات ستاد مرکزی اربعین در کشور و مصوبات ستاد اربعین استان، شهرداری شیراز در سه محور اصلی در مجموعه مرز شلمچه از ۱۷ مرداد مستقر شد و جمعیتی بالغ‌بر ۶۰۰ نفر نیروی اجرایی به همراه ۹۰ دستگاه اتوبوس، ۴۵ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین و مجموعه مدیریتی اسکان در این ایام به جهت خدمت به زائرین در مرز حضور دارند.

واگذاری ۱۷.۵ کیلومتر از محدوده خدماتی مرز شلمچه به شهرداری شیراز

رئیس ستاد اربعین شهرداری شیراز ادامه داد: اتفاقی که در ایام اربعین جاری رقم خورد در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نقاط ضعف سنوات گذشته شناسایی و مجموعه موکب دارای چارت ستادی شد.

خوشبخت تاکید کرد: بالغ بر ۱۷.۵ کیلومتر محدوده خدماتی است که از سه‌راه یادمان تا نقطه صفر مرزی جهت خدمات‌رسانی به شهرداری شیراز واگذار شد و تعداد ۲۲۳ نفر از پاکبانان، رانندگان و سرکارگران به همراه تیم‌های ایمنی در قالب ۱۰ کمیته که شهردار شیراز طی یک ماه گذشته و پیش از شروع ایام اربعین حسینی، ابلاغ آن را اعلام کرد، امروز مشغول خدمت‌رسانی به زوار هستند.

وی اظهار کرد: در حوزه ایمنی و خدمات آتش‌نشانی در قالب ۲۲ نفر، ۸ دستگاه و در دو نوبت خودروهای امدادی و اطفایی در پارکینگ سه‌راه یادمان تا نقطه صفر مرزی مستقر هستند که ایمنی این مجموعه را با همکاری مجموعه خرمشهر بر عهده دارند.

رئیس ستاد اربعین شهرداری شیراز اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل نیز به صورت میانگین ۹۰ دستگاه اتوبوس مستقرشده است که حمل‌ونقل زائرین بر عهده مجموعه شهرداری شیراز است و ۹۰ دستگاه اتوبوس دیگر که از شهرهای یزد، بندرعباس، خرمشهر، آبادان و سایر شهرها با مدیریت سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز، حمل‌ونقل زائرین از سه‌راه یادمان تا نقطه صفر مرزی را انجام می‌دهند.

منبع: imna-783473

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید