چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » دفاع مدنی آتش‌نشانان اصفهان در کربلای معلی

دفاع مدنی آتش‌نشانان اصفهان در کربلای معلی

کد خبر: 7725

حضور آتش‌نشانان اصفهان همراه با تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای دفاع مدنی (محافظت از شهروندان در برابر بلایای طبیعی) و امدادرسانی به حوادث مختلف در شهر کربلا، نقطه قوت خدمات اربعین امام حسین(ع) است که به‌رغم گرمای بی‌سابقه هوای این روزها برای تامین ایمنی سفر زائران انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری ایمنا به کربلای معلی، هر ساله در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سیل خودجوشی از شیدایان و عاشقان سیدالشهدا با شوقی وصف ناپذیر برای زیارت عتبات عالیات بدون آنکه رنج سفر را احساس کنند، آغاز می‌شود.

تماشای حرکت این سیل عاشقانه با شور و شوقی خدایی در فضایی آکنده از معنویت و احساسی عجیب از حُب و دوستی با پای پیاده بدون هر نژاد و قومیت، پیر و جوان و جایگاه و مقامی چشم هر بیننده‌ای را جادو می‌کند تا که او هم برای وصل شدن به آن عزیز نازنین به تکاپو بیفتد و اگر پای رفتن نیست، حتی اگر شده با تعارف استکانی چای با طعم و عطر گل محمدی یا با کاسه‌ای از آب گوارا، به زائر آن عزیز دل التماس دعا داشته باشد.

دفاع مدنی آتش‌نشانان اصفهان در کربلای معلی

زمانِ خدمتگزاری به زوار حسینی که فرا می‌رسد، کوچک و بزرگ، مرد و زن، شهری و روستایی همه پای کار سفره امام حسین (ع) هستند تا بتوانند در این مسیر پر از عشق گامی بردارند.

با موسم اربعین هر ساله شهرداری اصفهان نیز ارادت خود به اهل بیت (ع) و سرور و سالار شهیدان را در این همایش حسینی به منصه ظهور گذاشته و با اعزام نیروها و تجهیزات لازم و مشارکت اعتقادی و خالصانه، خدمات‌دهی شایسته‌ای به زائران اربعین حسینی انجام می‌دهد تا در این پروژه اعتقادی بزرگ سهمی هر چند ناچیز داشته باشد.

یکی از این بخش‌ها مربوط به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان است که در راستای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین (ع)، سه دستگاه آتش‌نشانی و دو اکیپ ۱۸ نفره در دو بازه زمانی در شهر کربلا مستقر کرده است.

دفاع مدنی آتش‌نشانان اصفهان در کربلای معلی

با تمام قوا در خدمت زائران اباعبدالله الحسین (ع) هستیم

مرتضی صالحی، سرپرست اکیپ آتش‌نشانی اصفهان در تعلیب می‌گوید: سال جاری همچون سال‌های قبل این توفیق نصیب آتش‌نشانان اصفهان شد تا در قالب خادمان اربعین در مجموعه تعلیب مستقر شوند.

وی با بیان اینکه سال جاری دو دستگاه خودروی اطفائیه سنگین در تعلیب، یک خودرو اطفائیه در موکب بقیه‌الله و یک دستگاه اطفائیه سبک در مرز چذابه استقرار یافته است، می‌افزاید: نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در قالب دو اکیپ ۱۸ نفره در کربلا و دو اکیپ سه نفره نیز در مرز چذابه مستقر شدند.

صالحی با اشاره به وضعیت ایمنی موکب‌ها در تعلیب تصریح می‌کند: ابتدای استقرار موکب‌ها ایمنی مد نظر وجود نداشت؛ اما با همکاری آتش‌نشانان و آموزش نکات ایمنی به آن‌ها موارد ناایمن برطرف شد، البته همچنان گشت‌های ایمنی در آشپزخانه موکب‌ها انجام می‌شود تا پوشش‌های ایمنی لازم در تعلیب برقرار باشد.

وی با تاکید بر اینکه با تمام قوا در خدمت زائران اباعبدالله الحسین (ع) هستیم و امیدواریم عزاداری بدون حادثه و تلفات را داشته باشیم، اظهار می‌کند: آتش‌نشان اصفهانی در شهر کربلا ایمنی موکب‌ها را چک می‌کنند و با سرکشی به خیمه و حسینیه‌ها، بعضی از نکات ضروری از جمله نحوه پخت و طبخ غذا بدون خطر را به آن‌ها گوشزد می‌کنند.

دفاع مدنی آتش‌نشانان اصفهان در کربلای معلی

سرپرست اکیپ آتش‌نشانی شهرداری اصفهان در تعلیب با بیان اینکه سیم‌کشی‌های کابل‌های برق در شهر کربلا با وجود گرمای زیاد و وضعیت نابسامان، ممکن است موجب ایجاد خطراتی شود، ادامه می‌دهد: این موضوع در سال‌های گذشته نیز خطر آفرین بوده است، از این‌رو آتش‌نشانان اصفهانی توجه جدی به آن دارند.

مسئول بازرسی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان می‌کند: نکاتی از جمله ایمنی موکب، تهیه چک لیست، راهنمایی برای نصب و روش برپایی موکب برای ۳۰ موکب مستقر در شهر کربلا بیان شده است.

پس از انجام این مصاحبه همراه با سرپرست اکیپ آتش‌نشانی شهرداری اصفهان از آشپزخانه چند موکب بازدید کردیم که به گفته وی، نکات ایمنی در آن‌ها رعایت شده بود؛ البته آتش‌نشانان اصفهان روز یکم شهریور سال جاری دو مورد اطفای حریق انجام دادند که مورد اول آتش‌سوزی موکب در مجاورت تعلیب بود که در جریان آن یک ساختمان پنج طبقه را در بر گرفته بود و حدود ۳۰ زائر توسط نیروهای آتش‌نشانی اصفهان با کمک آتش‌نشانی عراق نجات یافتند و مورد دوم حریق پست برق تعلیب بود که با تجهیزات مناسب خدمتگزاری لازم انجام شد.

دفاع مدنی آتش‌نشانان اصفهان در کربلای معلی

به گزارش ایمنا، کربلا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای مذهبی عراق، سالانه میزبان میلیون‌ها زائر از سراسر جهان است و این حجم بالای زائران نیاز به تدابیر ویژه برای تأمین ایمنی دارد.

گزارش از: راضیه کشاورز

منبع: imna-783852

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید