جمعه، 6 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » اراک دومین شهر گران کشور است

اراک دومین شهر گران کشور است

کد خبر: 7842

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته، اراک دومین شهر گران کشور از لحاظ مسکن و اجاره‌بها است.

سید وحید میر نظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی اظهار کرد: افزایش جمعیت و مهاجرت از سایر شهرها و استان‌های همجوار سبب شده تا اراک با افزایش چشمگیر اجاره‌بها و قیمت خرید و فروش مسکن مواجه شود.

وی افزود: اراک دومین شهر گران از لحاظ مسکن و اجاره بهاست، این موضوع را در ابتدای دولت سیزدهم بارها مطرح کردیم، پذیرفته نشد اما هم اینک تأیید شده که این شهر جزو پنج شهر گران کشور است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک با بیان اینکه طرح جامع شهری معمولاً هر ۱۰ سال نیاز به بازنگری و بررسی دارد تصریح کرد: متأسفانه این فاصله زمانی زیاد موجب شده که حق شهرها تضییع شود.

میرنظامی ادامه داد: نواقص زیاد طرح جامع شهر اراک یکی از عوامل عمده مشکلات اقتصاد مسکن در این شهر است.

وی اضافه کرد: طرح جامع شهر اراک دارای مغایرت‌های اساسی است و اگر چند نقطه به شهر الحاق می‌شد، برای ساخت مسکن ملی نیاز به گرفتن زمین اوقافی نبود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک خاطرنشان کرد: اراضی و زمین‌های دولتی بسیاری در حومه شهر وجود دارد که می‌تواند به شهر الحاق شود تا مشکل کمبود زمین مرتفع و بخشی از گرانی ساختمان که متأثر از زمین است کاهش یابد.

میرنظامی با بیان اینکه گرانی زمین موجب نارضایتی شهروندان و سازندگان شده است افزود: سازنده و افرادی که مستأجر هستند، به روند اجرایی انتقاد دارند که به حق است چراکه گرانی‌ها هم بر روی املاک اجاره‌ای به صورت مستقیم تأثیر دارد.

وی ادامه داد: باید جلساتی مشترک میان اداره راه و شهر سازی و شورای شهر در دولت جدید برگزار شود و یک فکر اساسی برای رفع اشکالات طرح جامع صورت گیرد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: یک انتقاد از اداره راه و شهرسازی داریم آن هم این است که چرا آنقدر طرح‌های تفصیلی باید مشمول مرور زمان شود، یک طرحی بعد از اینکه کار مطالعاتی آن انجام شد به بهانه اینکه بودجه ندارند رها می‌شود.

میرنظامی افزود: در موضوع عکسبرداری هوایی مقرر شد، شهرداری هزینه اجرا را بپردازد و سپس میان دو مجموعه تهاتر صورت گیرد که متأسفانه کار انجام نشد و تاوان این کم کاری توسط مردم پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: طرح تفصیلی هرچقدر مشمول مرور زمان شود، هزینه آن را مردم پرداخت می‌کنند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک افزود: طرح تفصیلی و جامع شهری دارای نواقصی بوده که نتوانسته مشکل تأمین مسکن را رفع کند.

میرنظامی گفت: علاوه بر بخش‌هایی که می‌توان به محدوده شهر اراک برای ساخت ساز اضافه کنیم، باید برای مرتفع سازی که محدودیت‌های زیادی برای آن در نظر گرفته شده است هم فکری کرد تا برای سازنده ایجاد انگیزه کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم دیگر توان خرید ساختمان‌های با متراژ گران را ندارند، مسئولان استان باید فکر اساسی برای این موضوع کنند.

منبع: imna-784843

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید