چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » هنرمندان بومی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بکارگیری شوند

هنرمندان بومی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بکارگیری شوند

کد خبر: 7919

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به سراغ هنرمندان بومی بروید و برای جریان‌سازی در حوزه ایثار و شهادت آنها را به‌کار بگیرید تا بتوانند برای شهدا یک کار فاخر و ماندگار تولید ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی‌مقدم عصر امروز _پنجشنبه هشتم شهریور_ در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین اظهار کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک شورای بالادستی و قانونی است که به ریاست رئیس‌جمهور و در استان‌ها با حضور استانداران برگزار می‌شود و بنابراین از این شورا توقع بالایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد.

وی افزود: سلسله کارهای جانبی همچون طرح سپاس و غبارروبی گلزار شهدا وجود دارد، اما یک سلسله اقدامات اساسی باید صورت بگیرد. استان قزوین چند چهره شهید بین‌المللی دارد که یکی از اقدامات اساسی باید در راستای معرفی این چهره‌ها باشد. برای شهدای شاخص فقط صداوسیما توانست فقط شهید بابایی را معرفی کند، اما برای شهدای دیگر قزوین هنوز به خوبی ادای دین نشده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و ایثارگران کشور با اشاره به مقام شامخی شهید رجایی گفت: شهید رجایی یک مکتب است. مکتب اداره کشور، اداره نظام ساختار اداری و دیوانی کشور است و آنچه در بیان شاخصه‌های این شهید است، در مورد رفتارهای ایشان است، اما هنوز به خوبی اقدامات اساسی این شهید بزرگ بیان نشده است.

موسوی‌مقدم با بیان اینکه در حوزه رسانه و هنر برای این شهدای شاخص باید کاری انجام شود که می‌تواند اثر موسیقیایی، تئاتر و فیلم باشد، افزود: معماری فرهنگی استان قزوین مورد دیگری است که باید توجه شود. باید با ورود به این شهر نمادهایی از این شهدای شاخص ایجاد شود و این یک عقب افتادگی جدی در استان و در کشور است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم خلاقه و چکیده انقلاب و تمدنی که از قبل این امر ایجاد می‌شود، جمع کنیم باید در وجود شهدا و ایثارگران باشد، چرا که دفاع مقدس چکیده در وجود ایثارگران است و لازم است این وجود در استان‌ها نمادسازی شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در ادامه سخنان خود با ذکر اینکه شهید رجایی یک تحول در حکمرانی اجتماعی ایجاد کرده و شهید شاخص کشوری از استان قزوین است، گفت: وقتی فردی وارد شهر قزوین، می‌شود باید بداند که این شهر نماد شهید رجایی است، اما معماری فرهنگی و شهری برای معرفی شهدا را جدی نگرفتیم.

موسوی‌مقدم با اشاره به نامناسب بودن فضای موزه شهدای قزوین اضافه کرد: موزه شهدا همه آثار و نمونه‌های باقیمانده در طول جنگ را دارا بوده، اما موزه شهدای قزوین اصلاً استاندارد نیست، در حالی که هر یک اثر موجود در آن می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: همه آثار و نمونه‌های باقیمانده از دفاع مقدس سرمایه‌های ملی و فرهنگی ما هستند که باید به نسل آینده منتقل شود. موزه شهدا باید یکی از مراکز فرهنگی مهم استان قزوین باشد که بتواند از هر یک از آثار باقیمانده از شهدا انقلابی ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با تاکید بر لزوم به‌کارگیری هنرمندان بومی و محلی گفت: به سراغ هنرمندان بومی بروید و برای جریان‌سازی در حوزه ایثار و شهادت آن‌ها را به‌کار بگیرید تا بتوانند برای شهدا یک کار فاخر و ماندگار تولید ارائه دهند.

موسوی‌مقدم کتمان بیان خدمات به مخدومان را یک اصل اسلامی دانست و تصریح کرد: خدماتی که به خانواده شهدا ارائه می‌شود، ناچیز است و به همین خاطر خدمات معیشتی و رفاهی برای خانواده شهدا نباید بیان شود، بلکه باید خدمات و اقدامات اثرگذار شهدا باید بیان شود.

وی افزود: باید مسیر شهدا بیان شود و به فرهنگ جاری و ساری جامعه تبدیل شود و به خاطر همین در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید هدف‌گذاری مناسبی برای اشاعه فرهنگ شهادت ایجاد شود.

منبع: imna-785469

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید