چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » تایید اشتباه داوری در انتخابی تیم ملی/ اعتراض کشتی‌گیر شیرازی قبول شد

تایید اشتباه داوری در انتخابی تیم ملی/ اعتراض کشتی‌گیر شیرازی قبول شد

کد خبر: 8495

پس از اعتراض هیئت کشتی استان فارس به داوری مبارزه میان دانیال سهرابی و محمدرضا گرایی در جریان انتخابی تیم ملی کشتی اوزان غیرالمپیکی، کمیسیون داوران نظر خود را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، روز دوشنبه نوزدهم شهریور در چارچوب مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی، در رشته فرنگی و در وزن ۷۲ کیلوگرم دانیال سهرابی و محمدرضا گرایی به مصاف هم رفتند.

این مسابقه تا لحظات پایانی با نتیجه ۷-۳ به سود گرایی در جریان بود، اما ناگهان گرایی کشتی‌گیر شیرازی با فن سنجاب پرنده دانیال سهرابی غافل‌گیر شد و ۴ امتیاز از دست داد و پس از مورد پذیرش قرار نگرفتن اعتراض و چلنج مربیان گرایی، او با نتیجه ۸-۷ شکست خورد.

پس از پایان این مسابقات مربیان استان فارس اعتراض مکتوب خود را به فدراسیون ارسال و اعلام داشتند آن یک اخطاری که به گرایی به جهت فرار از تشک داده شده بود، درست نبود.

در این راستا کمیسیون داوران کشتی کشور در مورد قضاوت این دیدار اعلام کرد در ۳۰ ثانیه پایانی کشتی، کشتی‌گیر آبی (سهرابی) موفق می‌شود با یک حمله کشتی‌گیر قرمز (گرایی) را از تشک خارج کند که حاصل این خروج یک امتیاز به نفع کشتی‌گیر آبی است. این در حالی است که در این حالت به علت اینکه کشتی‌گیر قرمز با فشار حریف به بیرون تشک هدایت می‌شود، فراری از سوی این کشتی‌گیر صورت نگرفته است.

از سوی دیگر تیم داوری یک امتیاز برای خروج از تشک و یک امتیاز به جهت فرار از تشک داده بود و در این صورت پس از اجرای فن سنجاب پرنده در ثانیه‌های پایانی این دیدار، نتیجه بازی باید ۶-۷ به سود محمدرضا گرایی به پایان می‌رسید.

به این ترتیب یک امتیاز از جمع امتیازات سهرابی کم شده و باید دید این به معنای برنده اعلام شدن محمدرضا گرایی در این مبارزه است یا خیر. چراکه این مبارزه ۷ بر ۳ به سود گرایی در جریان بود که سهرابی در ثانیه‌های پایانی اقدام به سنجاب پرنده کرده و چهار امتیاز گرفت.

در نهایت نتیجه ۷ - ۷ به سود سهرابی شد که امتیاز درشت و آخر را گرفته بود، اما درخواست چلنج از سوی گرایی بابت سنجاب پرنده، نتیجه را ۸ بر ۷ به سود سهرابی کرد و داور دست کشتی‌گیر خوزستانی را بالا برد.

به گزارش ایمنا، با توجه به عدم برگزاری مبارزه آخر بین محمدرضا رستمی و محمدرضا گرایی، فقط دانیال سهرابی بود که در انتخابی روز ۱۹ شهریور وزن ۷۲ کیلوگرم، دو کشتی گرفت و هر دو حریف خود را در پایان وقت قانونی شکست داد و باید دید تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی و فدراسیون کشتی چه خواهد بود، چراکه در صورت برنده اعلام شدن گرایی، مسابقه انتخابی مجدد تعیین‌کننده برنده خواهد بود و یا اینکه دانیال سهرابی نماینده ۷۲ کیلوگرم ایران در مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال خواهد شد.

منبع: imna-788723

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید