چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » آبرسانی به ۳۷۰ روستای استان کرمانشاه طی ۳ سال گذشته

آبرسانی به ۳۷۰ روستای استان کرمانشاه طی ۳ سال گذشته

کد خبر: 8498

استاندار کرمانشاه گفت: طی سه سال گذشته نزدیک به ۳۷۰ روستا در سطح استان از تنش آبی خارج شده‌اند و با ادامه روند جهاد آبرسانی تا سال ۱۴۰۵ کل استان از تنش آبی خارج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _سه‌شنبه بیستم شهریور_ در حاشیه آئین بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهر سرمست و ۵ روستای مسیر با حضور سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده بسیج مستضعفین سپاه پاسداران، فتح الله حسینی نماینده شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، و فرماندهان نظامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: رفع تنش آبی در نواحی شهری و روستایی یکی از برنامه‌های مهم استان طی دو سال اخیر بوده است که با سرعت بسیار مناسبی در حال انجام است.

وی افزود: هفته گذشته شاهد بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهر کنگاور و بهره‌مندی بیش از ۵۰ هزار نفر از آب شرب پایدار بودیم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: امروز هم شاهد بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهر سرمست و ۵ روستای مسیر بودیم.

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته نزدیک به ۳۷۰ روستا در سطح استان از تنش آبی خارج شده‌اند و با ادامه روند جهاد آبرسانی، تا سال ۱۴۰۵ کل استان از تنش آبی خارج می‌شود.

صحرایی ادامه داد: طرح‌های آبرسانی استان در دو سطح و در قالب قرارداد با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) دنبال می‌شود که مرحله اول این قرارداد در حال اتمام است و مرحله دوم این قرارداد با اعتبار ۱,۹۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مشترک استانی و ملی انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، صبح امروز آئین افتتاح و بهره‌برداری از آبرسانی به شهر سرمست و ۵ روستای در مسیر شامل روستاهای بیگ رضایی، علیرضاوندی، داربادام، ژاومرک علیا و ژاومرک سفلی با حضور استاندار کرمانشاه و فرمانده بسیج کشور برگزار شد.

برای اجرای این پروژه ۳۴ کیلومتر لوله‌گذاری شبکه و خط انتقال، ۴ باب مخزن به ظرفیت ۱۰۰۰ متر مکعب و ۲ ایستگاه پمپاژ ایجاد شده است.

این پروژه با ۸۶ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی و محرومیت زدایی، اجرایی شده و ۶۵۷۰ نفر جمعیت را از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌کند.

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج کشور، سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم، فتح الله ماینده شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، رضا داودی مدیرعامل آبفا استان، علی نظری فرماندار گیلانغرب در این آئین بهره‌برداری حضور داشتند.

منبع: imna-788720

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید