چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » بهره‌برداری از تونل سیاطایر در استان کرمانشاه تا چند ماه آینده

بهره‌برداری از تونل سیاطایر در استان کرمانشاه تا چند ماه آینده

کد خبر: 8540

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار ثلاث باباجانی گفت: در حال حاضر در حال انجام عملیات اجرایی پروژه دالانه گردنه سیا طایر هستیم و هم‌زمان عملیات تعریض و احداث پل در راستای این پروژه توسط پیمانکار در جریان است که پروژه با توجه‌ به میزان پیشرفت تا چند ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، پروژه تونل سیاه طاهر در محور جوانرود_ثلاث باباجانی به‌عنوان طولانی‌ترین تونل کرمانشاه و یکی از کلیدی‌ترین پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل در اورامانات محسوب می‌شود.

با بهره‌برداری از این پروژه نقطه حادثه‌خیز در این مسیر صعب‌العبور حذف می‌شود و علاوه بر افزایش امنیت، سبب کوتاه‌شدن مسیر و کاهش شدآمد نیز می‌شود، این تونل منجر به کاهش ۱.۵ کیلومتری طول مسیر می‌شود.

عملیات اجرایی این تونل به علت مشکلات مالی در سال ۱۴۰۱ متوقف و مجدد با تزریق اعتبارات از سر گرفته شد.

محمود رحیمی‌پور، معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری ثلاث باباجانی صبح امروز _چهارشنبه بیست و یکم شهریور_ با همراهی رؤسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و راه و شهرسازی در بازدید از روند اجرایی پروژه تونل سیاطایر از عوامل اجرای پروژه تونل قدردانی و اظهار کرد: درگذشته عزم راسخی برای تأمین اعتبار این پروژه وجود نداشته و پیمانکار از منابع داخلی شخصی پروژه را پیش می‌برده است.

وی افزود: با پیگیری‌های فرماندار ثلاث باباجانی و رایزنی نماینده با یکی از بانک‌های کشور منابعی مالی این پروژه تأمین و پیمانکار شبانه‌روز در حال عملیات اجرایی پروژه تونل است و هم‌زمان عمیات تعریض و احداث پل در راستای این پروژه توسط پیمانکار در جریان است و با توجه به میزان پیشرفت ان‌شاءالله تا چندماهه آینده پروژه به اتمام برسد.

معاون فرماندار ثلاث باباجانی عنوان کرد: یک پروژه مهم دیگر در گردنه سیاطایر با اعتبار چند صد میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته و پیمانکار آن مشخص شده است که جزئیات آن در صورت نهایی‌شدن پروژه اعلام خواهد شد.

منبع: imna-789003

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید