چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » در صادرات صیفی‌جات و محصولات آب‌بر تجدیدنظر شود

در صادرات صیفی‌جات و محصولات آب‌بر تجدیدنظر شود

کد خبر: 8558

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: باید در صادرات صیفی‌جات و محصولات آب‌بر تجدیدنظر شود و به یک الگوی کشت متناسب با مصرف آب بپردازیم تا به بهره‌وری مناسب آب برسیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، چهارمین کارگروه مشترک امنیت غذایی و پدافند غیرعامل امشب _چهارشنبه بیست‌ویکم شهریور_ با حضور محمد حسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، نبی‌الله رشنو مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، معاونین و مدیران سازمانی و رؤسای ادارات تابعه در سالن جلسات حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد.

محمدحسین عطایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در چهارمین کارگروه مشترک امنیت غذایی پدافند غیرعامل اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز مخاطرات در تولیدات کشاورزی باید کشاورزی را در همه سطوح استوارسازی کنیم.

وی با بیان اینکه بهره‌وری فیزیکی آب کشاورزی نسبت ۱۰ سال قبل بیشتر شده است، اضافه کرد: در بهره‌وری آب اتفاقات خوبی افتاده که امیدواریم با ادامه طرح‌های بهینه‌سازی مصرف آب در جهت صیانت از این نعمت الهی حرکت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل موجب کاهش آسیب‌پذیری در بحران‌ها است، گفت: در توسعه و بهره‌وری نقطه‌ای کشاورزی خیلی پیشرفت کرده‌ایم، کشاورزی می‌تواند در میان موارد بیشترین خطر را بپذیرد، زیرا نحوه مدیریت دامداری‌ها و واحدهای کشاورزی کاملاً مشخص است و این بخش پتانسیل خطرپذیری را دارد.

عطایی ادامه داد: در الگوی کشت باید برنامه برای کشت داشته باشیم، همچنین باید در صادرات صیفی‌جات و محصولات آب‌بر تجدیدنظر شود و به یک الگوی کشت متناسب با مصرف آب بپردازیم تا به بهره‌وری مناسب آب برسیم.

وی با اشاره به وضعیت بیمه محصولات کشاورزی توسط صندوق‌های بیمه کشاورزی گفت: بیمه کشاورزی بیمه اقتصادی، تجاری و سودده نیست و یک بیمه حمایتی است و همه باید کمک کنیم گستره بیمه کشاورزی بیشتر شود.

به گزارش ایمنا، در این نشست معاونین و مدیران گزارش عملکرد و معرفی از ظرفیت‌های کشاورزی استان نسبت به چالش‌ها مشکلات پیش‌رو کشاورزان و دامداران استان را ارائه کردند. در این جلسه ظرفیت‌های استان در تولید شیر گوشت قرمز و سفید استان، آفات مختلف تهدید کننده نباتات استان، میزان وضعیت خسارت و پوشش بیمه کشاورزی و دستورالعمل‌های پدافند امنیت غذایی و پدافند غیرعامل کشاورزی ارائه شد.

منبع: imna-789069

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید