چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » تزریق ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قطار شهری کرمانشاه

تزریق ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قطار شهری کرمانشاه

کد خبر: 8567

شهردار کرمانشاه گفت:برای پیشبرد پروژه قطار شهری کرمانشاه در سال جاری اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی توسط دولت به این پروژه تزریق می‌شود.

نادر نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه اظهار کرد: با رایزنی‌های انجام شده تا پایان شهریور مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان در قالب اوراق مشارکت توسط دولت به پروژه قطار شهری کرمانشاه تزریق می‌شود.

وی افزود: با تزریق این اعتبار پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

شهردار کرمانشاه گفت: سال ۱۴۰۲ نیز مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قطار شهری کرمانشاه اختصاص یافت که دریافت شد و در پروژه هزینه گردیده است.

وی همچنین اشاره کرد: مبلغ ۱۱۶ میلیارد تومان اوراق مشارکت از محل تملک دارایی در دو فقره ۶۰ و ۵۶ میلیارد تومانی در دو سال گذشته به عنوان کمک دولت به این پروژه اختصاص یافته که در پروژه هزینه شده است.

نوروزی گفت: سهم عمده هزینه احداث پروژه قطار شهری از محل منابع داخلی شهرداری تأمین و پرداخت شده است.

وی گفت: همه تلاش شهرداری این است که در کنار دریافت کمک‌های ملی و دولتی بتواند فاز اول این پروژه را در صورت تزریق بیشتر و به موقع کمک‌های دولتی به بهره برداری برساند.

شهردار کرمانشاه گفت: برای بهره‌برداری از سه ایستگاه فاز نخست اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان لازم است که این رقم در صورت تحقق اعتبار دولت دریافت خواهد شد که اقدامات لازم در این زمینه صورت‌گرفته و شاهد بهره‌برداری و حرکت قطار در زمان مقتضی خواهیم بود، این پروژه سهم بسزایی در بهبود حمل‌ونقل شهری خواهد داشت.

وی اظهار کرد: این پروژه به طول ۱۳ کیلومتر از میدان معلم تا میدان فردوسی امتداد پیدا می‌کند و ۱۳ ایستگاه هم در طول مسیر دارد، از این مسیر ۱۳ کیلومتری حدود ۷.۱ کیلومتر آن به‌صورت روگذر و مابقی به‌صورت زیرگذر است.

شهردار کرمانشاه در ادامه ضمن اشاره به اعتبارات پروژه، گفت: برای افتتاح کل پروژه فاز نخست اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است که با تأمین این اعتبار قطار حمل‌ونقل شهری خود را موظف به افتتاح پروژه تا پایان ۱۴۰۴ می‌داند، اعتبار کامل پروژه تا میدان فردوسی ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که این رقم با توجه به تورم سالیانه تغییر پیدا خواهد کرد.

نوروزی در پایان، گفت: پروژه قطار شهری در بخش‌های ریل‌گذاری، ایستگاه‌های هوایی، ایستگاه‌های زیرزمینی ۷ و ۸، ساختمان قطار شهری با وسعت ۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع به‌عنوان مرکز پایش الکترونیک قطار (o.c.c) در حال ساخت است که امیدواریم این ساختمان نیز تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

منبع: imna-789066

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید